Lakatos Levente: Barbibébi (2018)

Lakatos Levente: Barbibébi (2018)


Röviden a Barbibébiről 

„Arra ​sem emlékezett, hogy mikor került a biliárdasztalra. A fekete bőrű srác, akit a combjaival szorított magához, már legalább tíz perce az extrém-mélyre kivágott dekoltázsát nyalogatta, s közben méretes ujjaival a feszes melleit masszírozta. Végre kezdett beindulni a buli!” Magyarország legnépszerűbb popsztárja kidobja aktuális barátnőjét. Barbi élete a siker, a pénz és a csillogás. A szakítás után egyre mélyebbre süllyed, míg egy hétvégi buli után szándékosan elgázolják. A sokktól emlékezetkiesése lesz, szinte mindent elfelejt botrányos múltjából. Siófokra menekül az őrjöngő média elől, ahová legjobb barátja, Krisz is elkíséri. Krisz nem bocsátotta meg Barbinak, hogy kifecsegte féltve őrzött titkát – hogy a fiúkat szereti. Mégis segít neki, együtt nézik végig Barbi régi videóblogjait, hogy rájöjjenek, ki akarhatta megölni. És hogy szembenézzenek eddigi önmagukkal, és eldöntsék végre, mit is akarnak kezdeni az életükkel – és persze a két siófoki szépfiúval, akiktől könnyebb elolvadni, mint a tűző nap sugaraitól. Lakatos Levente gossip-, és ifjúsági újságíróként közvetlen közelről ismeri a sztárok csillogó és gyakran sötét világát. Első regénye arcpirítóan szókimondó, merész és megindító. 
A Barbibébi olvasása arra volt jó, hogy láthattam Lakatos Levente írói pályájának kezdetét. 2020-ban már teljesen más stílusban ír, mint tíz évvel ezelőtt. Az első regénye még 2010-ben jelent meg az Ulpius-ház égisze alatt, de azt kell mondanom nem ez lett élete fő műve. A Barbibébi sokkal inkább egy szárnypróbálgatás, mint olvasható regény. A szülési szabadságom előtt kölcsönöztem ki a könyvtárból a 2018-ban megjelent átdolgozott kiadást, bízva abban, hogy nyolc év elteltével kicsit jobban hajaz a már megszokott Lakatos Levente világhoz, de sajnos csalódnom kellett. Nagyon döcögősen értem a végére, sokszor félre kellett tettem, mert unatkoztam az olvasása közben. Ilyennel már nagyon régen találkoztam, így nem is tudok mit hozzászólni ehhez a jelenséghez. A folytatását a Szeress jobban!-t nagyon jó volt olvasni, pedig ott az itt megismert személyek életét folytatta az író. Az a történet sokkal olvashatóbb lett, jobban hajaz Levente világához. A Dr. Lengyel-sorozata valami hihetetlenül akciódús, pörgős thriller lett, a Szigor mellett ez a másik kedvencem az írótól. 

A Barbibébi című könyvet mindenki, akinek nem tetszett engedje el, ne ezzel azonosítsuk Lakatos Leventét, mert az körülbelül olyan lenne, mintha megnéznénk a bloggerek első bejegyzéseit, hát azok is kis satnyák lehetettek. Az első szárnypróbálgatások mérföldkövek az írók életében, egyszer még kincs lesz a Barbibébi, mert óriási fejlődésen ment keresztül sokunk kedvenc írója. 

Pár mondatban leírom, mi is volt a bajom a kezemben tartott történettel. 
A mondanivalóját megértettem, a tanulságot is levontam belőle, de ez mellett az első és az utolsó oldal között végig unatkoztam és azon járt az agyam, hogy miért kellett nekem annyira ez a könyv. Barbi édesanyának a viselkedése és a személyisége visszataszító volt és ennek köszönhetően a lánya 17 éves korára „kurva” lett. Egyetlen segítséget kapott Barbi egyik barátja személyében, akit korábban már feláldozott a népszerűség oltárán. A rossz pillanatokban mutatkozik meg, hogy kik is az igaz barátok. Tanmesének tökéletesen megfelel Lakatos Levente Barebibébi című könyve. A fülszöveg többet ígért, mint amit valójában adott a könyv. Kriminek indul a történet, de végére eléggé messze került ettől a műfajtól, pedig az alaptörténet nem is olyan rossz, elég jó thrillert lehetett volna belőle megvalósítani. 

Összességében mégis csak örülök, hogy végig olvastam ezt a könyvet, hiszen sokkal többet megtudtam Lakatos Leventéről, mint korábban. Hiszen ő is csak volt kezdő író, el kellett valahonnan indulnia, hogy ma ekkora népszerűségnek örvendjen. A Barbibébit fogjuk fel egy ugródeszkának, amit mára már túlszárnyalt. 

Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Megjelenés: 2018. július 16.

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!