Szabó Magda – Daloljanak itt angyalok

A Libri – és a Jaffa Kiadó jóvoltából jutott el 2019-es adventi készülődésre Szabó Magda karácsonyi témájú novellás gyűjteménye az olvasókhoz. A könyvet ünnepi köntösbe öltöztetve lehetett kedvezményes áron megvásárolni a Libri Könyvesboltok bármelyikében. Az elmúlt években a kiadó minden karácsonykor bizonyos összegű online rendelés, illetve könyvesbolti vásárlás esetén biztosította a vásárlóinak, hogy jelképes összegért hozzájussanak karácsonyi témájú kötetekhez.


2019-ben Szabó Magda és Ady Endre írásaival lehettünk gazdagabbak. 

Fülszöveg: 

"A Daloljanak itt angyalok című kötetben Szabó Magda karácsonyi írásait gyűjtöttük össze. Esszéket, cikkeket, visszaemlékezéseket, novellákat és verseket, amelyek mindegyike tükrözi az írónő bensőséges kapcsolatát az ünneppel. Van köztük a saját gyermekkori karácsonyaira visszatekintő keserédes, vagy épp elmélyült emlékezés (Egy doboz fű Melindának; A vizibornyú), a csendes, önfeláldozó szeretet oltárára helyezett mécses (Nenő), a saját lelkiismeretébe tett utazás (Első levél Piroskának), elmélkedések a családi kötelékekben rejlő felelősségről (A családról; Mikor kapar a farkas), a harmadik rész pedig a karácsonyt, mint szentséget megéneklő írásoké."

Szabó Magda könyvei évek óta a kedvenceim között szerepelnek, örülök, hogy a Jaffa Kiadó felölette az életműsorozatát, és új köntösbe ismét kaphatóak az írónő regényei, novellái és versei. Még novemberben vásároltam meg a Daloljanak itt angyalok című könyvet, és egészen advent első vasárnapjáig tartogattam, hogy majd az ünnepi készülődés alatt esténként elolvasom. Az időjárásnak nem sikerült meghoznia számomra a karácsonyi hangulatot, de Szabó Magdának igen. Tökéletes választás volt 2019-es ünnepi hangolódásra, az külső-belső harmóniája meghozta a melegséget a szívembe. Különböző témájú novellák kaptak helyet ebben a válogatás kötetben voltak, amik a gyermekkori adventi időszakról és vele együtt a karácsonyról szóltak, de helyet kapott benne kitalált történet. Mindegyik novellát örömmel olvastam, mert a már megszokott Szabó Magda világba csöppentem. Kedvenc részeim a boldog gyermekkort idéző történetek voltak. Itt újra átélhettem a nagy havakat, elképzelhetem a csontig hatoló hideget, amit ma már csak nagyszüleimtől hallhatok. A meghitt ajándékozás pillanata is érezhető volt a sorok között, abban az időben szokás volt mások segítése az ünnepi időszakban. Az írónő nem mindennapi gyermekévei között hangolódhattunk a karácsonyra. A kezemben tartott könyv végig vezet bennünket az írónő egész életén, minden korszakból találunk benne egy karácsonyi visszaemlékezést. A legszomorúbb történet - amin sírtam is – a new yorki karácsony volt, amiben szeretett férje Szobotka Tibor infarktust kapott és kórházba került, így az írónőt aggodalom közepette érte a szenteste. Összeszorult szívvel olvastam ezeket a részeket, mert tudtam, hogy idősként és egyedüllétben emlékezett vissza ezekre az évekre. Milyen nehéz lehetett neki papírra vetni ezeket az emlékeket. Mellbevágott a könyv mondanivalója!

Ajánlom mindenkinek, aki majd 2020-ban lélekben is szeretne készülődni a karácsonyra, illetve azoknak, akik Szabó Magda történeteinek a szerelmesei. Bármikor neki lehet állni az írónő életművének az olvasásának.



Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

Megjegyzések

  1. Szia. Én még Szabó Magda szűz vagyok és ne tudom minek álljak először neki. De lehet, hogy ez a kötet a leírtak alapján tökéletes lesz majd. Idén úgy sem volt még a karácsonyi hangulatom

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bármelyik SzM könyv tökéletes kezdés 😊❤

      Törlés
  2. Nagyon örülök, hogy egy ilyen jó könyv segített a karácsonyi hangulatteremtésben. :')

    VálaszTörlés
  3. Ennek a könyvnek a borítója fogott meg, de nem igazán néztem utána, miről szól. Talán idén Karácsonykor elolvasom. Szabó Magdával egyébként is hullámzó a kapcsolatom, néha szeretem, néha eléggé unom a történeteit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hasonló volt nekem is a kezdés vele. Volt olyan regénye Az őz pl amit sokadik neki ugrásra értettem meg. Itt nem a könyvvel volt a hiba, hanem velem.

      Törlés
  4. Még csak az Abigélt olvastam Szabó Magdától, de ezt a kötetet muszáj volt beszereznem :D Idén karácsonykor remélem lesz időm elővenni és ezzel hangolódni az ünnepekre, amiket amúgy utálok :'D

    VálaszTörlés
  5. Még nem olvastam Szabó Magdától én sem, bár ezt a hiányosságomat szeretném majd pótolni. :)
    Az előző években is beszerezted a libriben az év végi limitált kiadású könyveket? Nekem az előző két évé van meg. Idén egyszer sem vásároltam libriben, más boltokban olcsóbb volt, mindig minden. Inkább Mai Könyv párti vagyok, mert náluk mindig jó akciók vannak :)

    VálaszTörlés
  6. Újra karácsonyt szeretnék!! Imádom Szabó Magda munkásságát, bár még nem sikerült tőle olvasnom, viszont Abigéljét már 3-szor láttam színdarabban. Kívánságlistás is lett ez a könyvecske! ^^

    VálaszTörlés
  7. Csodálatos ez a borító, már csak amiatt érdemes beszerezni 😄 Nem olvastam még Szabó Magdától, őt is komolynak érzem magamhoz, de az értékelésed után kedvet kaptam hozzá 😊 talán egyszer valóban a kezeim közé kapom valamelyik regényét ☺️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lzdj egy könnyebb könyvével pl.: Abigél

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!