R. Kelényi Angelika: Bűnös ​örömök városa ~ Az ártatlan 2. ~


"R. Kelényi Angelika, Az ártatlan című könyve második részében, egy izgalmas, kalandos és romantikus utazásra invitálja az olvasókat a 17. század Velencéjébe. Ahogy azt már megszokhattuk, a regény története a hatalom, a vágy, a bűn és a szerelem gyilkos kombinációja, történelmi korba ágyazva."
(Részlet a könyv hátoldaláról.)


Amiről a történet szól: 


1610-ben, ​egy borzalmas évet maga mögött hagyva, Fabricius Flóra kénytelen Velencébe utazni. A bűnös örömök városába érve egy ismert és az urak által gyakran látogatott házban találja magát. Vendéglátója nem más, mint a híres kurtizán, megmentőjének édesanyja. Velence urai hamarosan versengeni kezdenek az ártatlan lány kegyeiért, ám ő csupán egyetlen férfi után vágyakozik, Lorenzo Marianit azonban nem könnyű örökre rabul ejteni. Flóra úgy dönt, segít neki egy gyilkosság leleplezésében, noha az áldozatot egy cseppet sem szívlelte. A szálak a legmagasabb körökbe, a Collegió tagjai közé vezetnek, akik közül a legfiatalabb consiglieri bármit megadna, hogy a szép magyar lányt a magáénak tudhassa. Képes lesz-e Flóra ellenállni a gazdagság és a hatalom csábításának?” 
(forrás: www.moly.hu


Budai Lotti mellett R. Kelényi Angelika regényeinek a szerelmese is vagyok. Egy évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy a romantikus történelmi regényeknek a rabjává válok egyszer. Ahogy egy korábbi bejegyzésemben már kifejtettem, soha nem kötöttek le a történelmi könyvek, mivel iskolai keretek között nem kaptam meg a megfelelő kedvcsinálást. Kellett huszonnyolc év ahhoz, hogy remegjek az új történetekért. Ehhez az érzéshez kellett a fent említett két írónő. Angelika stílusa lehengerlő, és utánozhatatlan. A grófnő árnyéka címmel jelent meg a sorozat első része, ami Báthory Erzsébet világába repített el bennünket. A könyvet még tavasszal olvastam, így a két rész között eltelt idő ellenére is szinte minden mozzanatra emlékeztem. Nagyon kevés olyan regény van ma már, ami ennyire megmaradt volna bennem. A történetet 2018. november 3-án Sárvárra is elhozta az írónő, így még életszerűbbé vált a szememben Flóra története. A találkozó után álltam neki a második résznek, a Bűnös örömök városának. A cím eleinte nem mondott semmit, pedig tudtam, hogy Velencében játszódnak az események. A regény egyharmadánál esett le a tantusz, hogy milyen tevékenységek fellegvára ekkor Velence, és ekkor nyert értelmet a könyvcím. Zseniális választásnak bizonyult az írónőtől. A bűnös örömökbe nagyon sok minden belefér, mint például a testi, lelki  és anyagi örömök. Velence mindig is gyengém volt, éveken keresztül visszatértem a meseszép épületek közé. Olvasás közben megjelentek előttem a sikátorok, a gondolák, a monumentális épületek, a tenger és még hosszan tudnám sorolni, hogy még milyen emlékek jutottak az eszembe olvasás során. Sokkal jobban megéltem a könyvet így, hogy már jártam Velencében. 

2018-as ősz egyik legjobb regénye


A gyönyörű borítónak köszönhetően ismét egy figyelemfelkeltő kötet került a könyvesboltok polcaira. Ahogy a sorozat első részéé is úgy ez is tökéletesen passzol a történethez. A kötet egyes színei is visszavezethetők Flóra felnőtté válására. Amíg a A grófnő árnyékában még a fehér szín dominált, addig a Bűnös örömök városában a bordó színen van a hangsúly. Ezzel is szimbolizálja Angelika főhősünk jellembeli fejlődését. Velencébe érve Flóra kezdi levetkőzni a gátlásait, teljesen más világba csöppent, mint, amit korábban átélt. Egyfajta belső vívódásnak is a tükörképe a regény borítója. R. Kelényi Angelika ravaszul játszik a szavakkal, ez a főcímben és az alcímben mutatkozik meg legelőször. A főcím az Ártatlan, mindenki tudja, hogy ez a szó mit takar, és az alcímben szereplő Bűnös örömök (…) –et sem kell megmagyaráznom senkinek. A kettő között óriási ellentét van, hogy lehet valaki ártatlan, ha közben a bűnös örömök kifejezés is megjelenik központi címként? Sokan azt mondták, hogy az írónőnek ez a könyve lett a legerősebb, a legjobb. Sárváron is elhangzott ez a mondat, de szerintem az első és a második kötet egyformán jó lett, nem tudnék különbséget tenni a kettő között, mert ahogy a végére értem, egyből egy egységként tekintettem az eddig olvasottakra. Számomra így tökéletes! A szívemhez nőttek a szereplők, a kibontakozó szerelem, a titkok, az ármányság, a nyomozás, és hogy Flóra és Mariani lépésről lépésre csiszolódott egymáshoz. Nemcsak a pazar történetek miatt váltak kedvenceimmé Angelika könyvei, hanem a belső vívódások megjelenítése nagyon közel került a lelkemhez, minden nő számára tanulságossá válhat Flóra eddigi életútja. A meglévő értékrendjeinek megfelelően igyekszik élni, és a változásokat eleinte nehezen éli meg, majd idővel alkalmazkodik hozzájuk, és kialakul egy új világkép számára. 


Hagytam, hogy magával ragadjon a hely varázsa, és a történet felépítése. 


A cselekmény egyes szám első személyben íródott, Flóra szemüvegén keresztül tapasztalhattunk meg a Bűnös örömök városát. Belső monológok útján megismerhettük a lány érzéseit. Szemünk láttára nyílott ki, mint egy virág, és vált felnőtt nővé. A karakterábrázolás olyan Angelikás volt, ezalatt azt értem, hogy ebből a részből sem kaptunk pontos leírást a könyvmolyok álompasijáról, Marianiról. Továbbra is titokzatos marad, bár barátjának köszönhetően egy-két plusz információhoz juthattunk a múltját tekintve. Kibontakozott Flóra előtt, már nem csak óvatosan csapta a szelet a lánynak, hanem a tisztelet megtartásával közeledett feléje. Flóra is totálisan más lett Velencében, néha úgy éreztem, hogy mint egy virág bontakozott ki a nőiessége. A kíváncsiságának és a kalandvágyának köszönhetően gyorsan alkalmazkodott az új környezethez. A mellékszereplőket két csoportba tudnám sorolni: elcsépelt kifejezéssel élve a jók és a rosszak táborát erősítik. Favretti személye a „rosszak” közé tartozik, de eleinte ezt nem akartam elhinni, mert olyan képet kaptam róla, aki a nők álmában szerepelhet, de ahogy haladtunk előre a történetben, úgy hullott le a lepel róla, és nyílott ki a szemem, hogy ő egy álnok, mindenre képes férfi, aki a hatalomért bármit képes megtenni. A politika minden korban szörnyű tettekre sarkallja az embereket. 

Tökéletes


Krimis, romantikus vonal jellemzi Angelika munkáját. A romantikus szál mellé szükségesnek érzem a kalandokat, amelyek során az érzelmek utat törhetnek maguknak. Minden pillanatban azt vártam, hogy mikor tudunk meg többet és többet a háttérinformációkból. Az írónő izgalomban tartott az utolsó oldalig. Imádom! 

Kortól függetlenül ajánlom mindenkinek. Elsősorban a hölgyolvasók igényeinek felel meg Angelika regénye. Ha vágysz egy jó kalandra, és két szerelmes emberre, valamint a világ legszebb városára, akkor ez a te regényed. Velence varázslatos történelmi helyszínein keresztül ismerhetjük meg a város sötét bugyrait, és a hatalmi viszonyok mellett az igaz szerelem erejét. 

Összességében nézve egy újabb kedvenc könyvet avattam, amire hosszú időn keresztül boldogan emlékszem majd vissza. Kevés olyan szereplő van, mint Flóráék, akikkel együtt éltem meg az eseményeket, és közösen fejlődtünk. A hozzánk betérő olvasóknak meleg szívvel ajánlom R. Kelényi Angelika romantikus történelmi regényeit. Eddig tőlük is csak pozitív visszajelzéseket kaptam. 


Drága írónő, kérlek soha ne hagyd abba az írást. 

A sorozat részei: 




Felkeltettem a kíváncsiságodat? 
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet. 

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az 
~ Adry ~

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!