Anne L. Green: Ördögi ​kísértés

Saját kép

Az Ördögi kísértés beszippantott Anne L. Green világába.
A korábban hallomásból ismert szerzőt végre a legutóbb megjelent regényén keresztül megismerhettem. Az utóbbi hetekben szakkönyveket olvastam, így nagyon kellett már a lelkemnek egy magával ragadó történet, amit az Ördögi kísértéstől meg is kaptam. 

Ki is Anne L. Green? 

Lánykori nevén Líbor Erzsébet. 
Első könyve a A remény hajnala 2015-ben jelent meg az Álomgyár Kiadónál, mellyel elnyerte a 2015-ös év elsőkönyves felfedezettje díjat. Még ugyanebben az évben napvilágot látott második regénye, A sötétség fogságában. 2016-ban érkezett A remény hajnalából megismert Alex története, az Eltitkolt múlt és annak kiegészítő novellája, az Elveszett jövő illetve a Viharos érzelmek című történet. A váratlan fordulatokban bővelkedő romantikus-erotikus regényeiben az szerző sokakat izgató kérdésekre keres válaszokat. 2017 telén megjelent a Törékeny vonzerő, mely a korábbiaknál is mélyebb érzelmekkel és borzongással bontakoztatja ki a két megsebzett szerelmes vívódásait. 2018 tavaszán jelent meg az Ördögi kísértés, amelyről ebben a bejegyzésemben részletesen írni fogok. Az idei évnek a második felében érkezik a könyvesboltokba a Csábító trilógia első kötete, ami az Arcátlan csábító címet kapta.  
Forrás: https://alomgyar.hu/ https://bit.ly/2wEueiy / www.google.hu /

Röviden a történetről: 

"Reggie ​Reynolds a Las Vegas-i rámenős csirkefogók gondtalan életét éli: szórja a pénzt és gátlástalan módon használja ki a nőket. Minden este hatalmas összegeket kockáztatva teszi meg a tétjeit a Bellagio kaszinó játékasztalainál. Az életet játéknak fogja fel, elszántan hiszi, hogy kivétel nélkül mindent ő irányít. Hozzászokott a fényűzéshez, és ahhoz, hogy neki senki sem mondhat nemet. Egy napon azonban szembesül a visszautasítással, amikor Victoria Sawyer szemrebbenés nélkül fordít neki hátat. Abban a pillanatban, ahogy Reggie belenéz Vicky haragos, igéző zöld szemeibe, a játszma elkezdődik. Gyors, szenvedélyes, spontán és kíméletlen módon kívánja leigázni vágyai tárgyát. A csábítás hazai terep számára, és bármire képes, hogy minden megkezdett partiból nyertesen kerüljön ki. Egy olyan játszma veszi kezdetét kettőjük között, aminek a kimenetele azonban még előtte is homályos. Reggie-t sokként éri, hogy az ő életét is egy felsőbb hatalom befolyásolja. Rá kell ébrednie, hogy ő sem mindenható. Azok a dolgok ugyanis, amelyek a felismeréshez vezető úton fontossá válnak számára, mint az egészség, a szabadság, a szerelem és a boldogság, pénzzel nem megvásárolhatók. Kemény leckét kap a barátságról, megbocsátásról, és arról, hogy az élet törékeny, és nagyon gyakran igazságtalan."
(Forrás: www.moly.hu)

Álomszép borító


Viszonyítási alap hiányában arról nem tudok nyilatkozni, hogy milyen fejlődésen esett át Anne L. Green, viszont az általam olvasott könyve magával ragadott. Már amikor azt gondoltam volna, hogy egy újabb sablonos romantikus történetet olvasok, jött egy váratlan csavar a történetben, amire nem számítottam, és azzal teljesen felborította a korábbi elképzeléseimet. Mindennek mondható az Ördögi kísértés de sablonosnak aztán nem. Már az elején sejtettem, hogy végül mi lesz a végkimenet, mert a műfaj megköveteli, hogy boldog kerek befejezése legyen a történetnek, de hogy a végpontig milyen rögös, akadályokkal teli és meghökkentő események láncolata vezetett el, arra álmomban sem gondoltam. Ismét bebizonyosodott, hogy a magyar íróknak igenis van fantáziájuk, és nem kell őket leírni, csak azért mert hazaiak. Sok embertől hallottam már, hogy "el sem olvasom mert magyar". Igenis adni kell egy esélyt nekik, hogy megmutassák, hogy képesek arra, mint a nemzetközileg elismert szerzők. Az én szemben ők ugyanolyan mércével vannak mérve, mint a külföldiek

Reggie és Vicky történetén keresztül bepillantást nyerhettünk a szerencsejátékok világába, és ezáltal párhuzamot vonhatunk az élettel. Minden a szerencsén múlik, akár egy párkapcsolat, akár a vagyon, vagy még idetartozik a jó egészség is. Mindent feltehetünk egy pókerasztalra, és majd Fortuna dönt a sorsunkról. Reggie ugyanezt tette, mindent egy lapra tett fel, és szerencséje volt, de ott volt a kisördög, hogy egy óvatlan pillanatban minden elúszhatott volna. A szerencsejáték talán az egyik legnagyobb függőség a világon, családokat taszíthat a nyomorba, vagy akár húzhat ki a bajból. Anne L. Green ezzel bebizonyította, hogy az életünk is hasonló elveken működik. Hiába vagyunk szerencsések az élet egyik területén, ha egy másikon viszont pechünk van. Ezt Reggie tudja a legjobban. Sötét titkok lapulnak főhőseink múltjában. Nem csak a jóképű férfi rejtegeti igazi arcát a többiek elől, hanem az elsőre törékenynek látszó Vicky is. Talán az ő múltja a legmeghökkentőbb. Mi mindenen kellett keresztül mennie, hogy végül boldog legyen. Az első fejezetek után azt gondoltam, hogy ők ketten nem illenek össze, két különböző világból érkeztek, az egyikük fentről, a másikuk nagyon mélyről, de ahogy haladtam előre az olvasással, rá kellett jönnöm, hogy egymást tökéletesen kiegészítik. 

Mindent vagy semmit?


A történet váltott nézőpontban íródott. Nagyon szeretem ezt a megoldást, mert megismerhetem mind a két szereplő nézetét. Sokkal jobban azonosulhat az olvasó velük. A belső monológok segítségével olyan plusz információkhoz jutottam, ami érthetőbbé tette az egyes karakterek kilétét, például Vicky jól felépített erős várfalai ezekkel a pluszokkal bevehetővé váltak. Megismerhettem a sötét múltját, és azáltal világossá vált a jelene, hogy miért volt olyan zárkózott Reggie-vel szemben. Milyen értékrendek szerint éli az életét, vagy hogy kik azok a személyek akik elsőbbséget élveznek nála. 

A történet végig pörög, és pörög, mint a rulett kerék, egy pillanatra áll csak meg, de akkor is azonnal mozgásba lendül. Ehhez tudnám a legjobban hasonlítani Anne L. Green könyvét. 

Összességében egy nagyon jól felépített regényt olvashattam. A szereplők óriási jellembéli fejlődésen mentek keresztül. Rájuk sem lehet már ismerni az utolsó fejezetekben. Feszültséggel itatta át a szerző a lapokat. Nem volt olyan momentuma a könyvnek, ami valamilyen érzelmet ne váltott volna ki belőlem, hol a sírás határán álltam, hol üvöltöttem, hol meg beletörődtem az olvasottakba. Rég éltem át ennyi vívódást magamban.

Néhány frappáns idézet a könyvből: 


"A pasiknál a vörös rúzs meg tűsarkú olyan ajzószer, mint bikánál a vörös posztó. Nem látnak, nem hallanak olyankor, csak a célra koncentrálnak."

"Az élet csak egy játék. Maga dönti el, hogy játékos vagy játékszer lesz benne – csábítottam."

"Amíg élünk, játszunk. Néha nyerünk, máskor veszítünk, de újra és újra feltesszük a téteket."

"A sikerhez vezető út korrupcióval és csalással van kikövezve."




Saját szerkesztésű kép


Felkeltettem a kíváncsiságodat?

Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.


Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az


~ Adry ~

Megjegyzések

  1. Nagyon szuper értékelés lett! Örülök, hogy te is megismerkedtél végre ALG világával! Az biztos, hogy nem enged el egy könnyen, vigyázz! ;)

    Sok puszi!
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt nagyon jó hallani, hogy egy igazi ALG rajongó ezt mondja :) Mai napig bennem motoszkál Reggie és Vicky élete. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyi csavar, ennyi igaz érzelem lesz jelen a könyvben.

      Megvárom az új megjelenést, és majd ahogy időm engedi a korábbiakat is elolvasom :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!