Riley Sager: Három ​lány

"A nemzetközi könyvpiacon hatalmas visszhangot váltott ki 2016 telén Riley Sager szenzációs, debütáló kézirata. Szinte egyidőben lecsapott rá 22 kiadó. Még Stephen King, a thriller-király is csodálattal adózott neki. Márpedig ő nem szokta pazarolni a dicséreteit. Ha érdekel, ki képes olyan lebilincselően írni, hogy mindenkit kiráz tőle a hideg, aki elolvassa, akkor ez a te könyved."  - Erre a mézesmadzagra ki ne kapná fel a fejét? 

Az utóbbi hónapokban java részt csak romantikus és történelmi kalandregényeket olvastam. Pár hete ott motoszkált bennem az érzés, most eljött az ideje annak, hogy thrillert vegyek a kezembe. Akkora nagy hévvel vetettem bele magamat a Három lány című történetbe, ami a Lettero Kiadónak köszönhetően jutott el hozzám. A könyvvel viszonylag gyorsan lehetett haladni, aminek kimondottan örültem. Gondoltam, ha ennyire olvastatja magát, akkor izgalmakban és fordulatokban gazdag krimi került a kezeim közé. Könnyed történetet kaptam, így amikor az utolsó oldalhoz értem, csalódnom kellett. A regény tetszett, de nem azt kaptam, amit vártam volna a beharangozás után. 

A történetről röviden:

"Először ​hárman voltak. A sajtó elnevezte őket Túlélő Lányoknak. Quincy, Sam és Lisa – a három lány olyan csapatba tartozott, amelynek senki sem szeretett volna a tagja lenni. Ők voltak az egyetlen túlélői három, egymástól független tömegmészárlásnak. Aztán ketten lesznek. Amikor Lisa rejtélyes körülmények között meghal, Sam pedig váratlanul felbukkan Quincy lakásán, fordul a kocka. Quincy hamar rájön: igazából semmit sem tud a másik két Túlélő Lányról. Miért kereshette őt Lisa a halála előtt? És mit akar tőle valójában Sam? Csak egy marad? Quincy egyre biztosabb benne: ő lesz a következő áldozat." - moly.hu


„Igazán nagyszerű thriller. Ha tetszett a Holtodiglan, ezt is élvezni fogod.” STEPHEN KING


Kezd sok lenni már, hogy minden pszichológiai thriller ajánlójába beleírják, hogy ha tetszettek a Holtodiglan és a Lány a vonaton című könyvek, akkor az éppen kézben tartott is fog. A Holtodiglan egy vérbeli borzongásban gazdag thriller volt. Azóta sem olvastam hozzá hasonlót, vagy olyan, ami a második helyre léphetne utána. A "Három lány" meg a közelébe sem kerülhet az imént említett regényeknek. Totálisan más a stílusa, a műfaja, nem ugyanazoknak az embereknek íródott. 

A történet egyik szála nagyon telitalálat lett, gyorsan, gördülékenyen haladtam vele. Pár este alatt a végére is értem, viszont az utolsó oldalak eseményei tüskét hagytak bennem. Nem erre számítottam, túl egyszerűen, pár oldalon belül kiderült az igazság. Egy pillanatig sem borzongtam meg a 400 oldal közben, pedig az elengedhetetlen lenne egy thrillernél. Sima, egyszerű, sallang mentes regényt olvastam, ami más akart volna lenni, mint amire sikerült.  A könyv feléig éreztem a logikus felépítést, de utána annak nyoma veszett, mint Samnek, és elő sem került, ahogy a lány sem. A karakterek semmit nem fejlődtek a 400 oldal alatt, stagnáltak, így csak a Túlélő Lányok történetét mesélték el mintegy narrátorként. Az Erdei Lak szála érdekelt a legjobban, vártam, hogy hátha valami nagy durranást tartogat az író az olvasók számára, de számomra ez az élmény elmaradt. Tény, hogy borzalmas belegondolni abba a mészárlásba, ami ott az erdőben történt több mint tíz évvel korábban. A visszaemlékezés is borzalmas lehet egy egyetlen túlélőnek. 

Igazat megvallva az elején nem értettem, hogy a három lány hogyan kapcsolódik egymáshoz, aztán amíg a logika élt a történetben, úgy világosodtam meg én is a lányok kapcsolatáról.  

Kicsit hadd térjek ki erre a csodálatosan szép borítóra, amire ha ránézek, elfog a rettegés, és érzem a gyomromban azt, amit olvasás közben is kellett volna. A színeiben harmonizál a történettel. A fekete és a rózsaszín erős kontrasztja odavonzza a leendő olvasó figyelmét a polcra, és azonnal leveszi onnan a könyvet. A borító elérte a célját. A külcsín a lehető legszebb, amivel mostanában találkoztam. 

Összességében tetszett ez a könyv, de őszintén megvallva nekem ez krimiként nagyon kevés volt. Valahol mélyen megvoltak a műfajra jellemző momentumok, de nem állt össze kerek egésszé a végére. Félig-meddig feszült hangulatú történet részesei lehettünk, melyben senki sem az, akinek gondoljuk, mindenkinek megvannak a maga titkai, és épp ezek miatt olvastatja magát ennyire ez a könyv. A kíváncsiság hajt előre minket, olvasókat, és várjuk, várjuk a nagy bummot. 

Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.
Lettero Kiadó eddig megjelent könyveit ITT meg tudod nézni. 

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

~ Adry ~

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!