Könyvek, amiket félbehagytam 2. rész



Kedves Olvasóim/ Követőim! 

A következő néhány percben két olyan könyvről írok, amit félbehagytam, mert nem én voltam az a személy, akinek ezek a Könyvmolyképző Kiadós könyvek szóltak. Elsőre mind a kettőről azt hittem, hogy önfeledt kikapcsolódást okoznak majd. Lássuk, mely könyvekről is van szó: Carol Wyer Az elveszett kislány és Erin Watt When It’s – Igazán szerelem. Mind a két könyv a tavalyi évben jelent meg, és régóta vártam már, hogy a könyvtárból kikölcsönözhessem. 




Carol Wyer – Az elveszett kislány 

Fülszövege:

"Rettegve ​kapkodta a levegőt, de már túl késő volt. Megtörtént, amitől a legjobban rettegett. A hátsó ülés üres volt. Viszlát, anyuci! Amikor egy lelkes tanár gyanús körülmények között eltűnik, és egy helyi víztározónál meggyilkolnak egy színészt, a két eset között látszólag semmilyen összefüggés nincs. De ahogy Robyn Carter detektívfelügyelő egyre mélyebbre ássa magát, a nyomozás elvezeti Abigailhez, a tökéletes feleséghez, a gyönyörű Izzy édesanyjához. Mi köze Abigailnek az áldozatokhoz? És miért kap fenyegető üzeneteket egy rejtett telefonszámról? Robyn ösztönei azt súgják, van kapcsolat a halálesetek között, méghozzá valamilyen személyes indíték, de amikor utoljára az ösztöneit követte, a vőlegényét megölték. Ha meg akarja oldani az ügyet, és vissza akarja szerezni a helyét a rendőrségnél, akkor meg kell tanulnia bízni önmagában – méghozzá minél előbb. Ahogy egyre közelebb kerül az igazsághoz, Izzyt elrabolják. Ha nem találja meg időben a gyilkost, egy kislány meghal."


Ez a könyv a Robyn Carter felügyelő sorozat első része, amit a fülszövege és a hátoldalon olvasható ajánlok is egekig magasztaltak, így én is beleestem a csapdába és vittem haza ezt a pszicho thrillert. A gyönyörű borító és olvasót hívogató fülszövege is kézbe vételre csábította Az elveszett kislányt. Gyengéim az ebbe a műfajba tartozó könyvek, és a sikeres záróvizsga után kellett valami izgalmas olvasmány a lelkemnek, ami nem a szakterületem szakkönyve. Állítólag izgalmas, tempós és feszültséggel teli történet Az elveszett kislány. Nekem nem volt az és az első 100 oldal után becsuktam a könyvet majd elkönyveltem magamban, hogy ennek a thrillernek nem én vagyok a kiszemelt áldozata. Untam minden elolvasott sorát és vártam a nagy áttörést, ami csak nem érkezett meg. Egy könyvnek nagyjából 100 oldalt adok, ennyi idő alatt magába kellene szippantania, ha nem ez nem történik meg akkor viszem vissza a könyvtárba. Nagyjából egyhéttel az olvasás félbehagyása után rájöttem, mi zavart még nagyon Carol történetében, hogy megint könyv, ami egy családon belüli nemi erőszakról szól, már az első oldalakon erről olvashatunk, amitől egyből megfordult a gyomromban lévő reggelim. A bűncselekményt egy lassú és döcögős nyomozás követi, amitől nem, hogy az adrenalin nem megy fel bennem, de a kedvem is elment a könyvtől. Régen nyúltam mellé ennyire egy thrillerrel! Lehetett volna egy vérbeli krimit is kihozni ebből a történetből, ahol a múlt krónikáját három személy szemüvegén keresztül ismerheti meg az olvasó. A fájdalom, a bosszú és a gyermekként átélt traumák gyűrűjéből képtelenség tiszta fejjel felállni. Remélem, megtalálja ez a könyv, a megfelelő célközönséget! 




Erin Watt – When It’s Real – Igazán szerelem 

Fülszövege:

"Rendes körülmények között ez a fiú és ez a lány még csak össze sem futna. A srác neve Oakley Ford. A tinik bálványa, menő popsztár, híres filmsztárok csemetéje, akiért lányok milliói bolondulnak… és megrögzött rosszfiú. Az ember azt gondolná, hogy az élete kész diadalmenet, de a magánélete széthullóban, a dalszerzésben elhagyja az ihlet, a bulvársajtó a botrányaitól hangos. Oakley menedzsmentje úgy dönt, hogy közbelépnek. Az eredmény: teljes imázsváltás, és egy állandó barátnő, akit azért szerződtetnek, hogy megmutassák a rajongóknak, vége a balhés időszaknak. A lány neve Vaughn Bennett. Tizenhét éves, csupaszív, gondoskodó testvér, részmunkaidőben pincérnőként dolgozik. Maga a megtestesült hétköznapiság. Normál körülmények között soha nem vállalná el a feladatot, de a családja megélhetési gondokkal küzd, így nem sok választása marad. A pénzért cserébe, amit öccsei tanulmányaira fordíthat, Vaughn elviseli a fura hollywoodi partikat és a gondosan kitalált Twitter-üzeneteket. Az orruknál fogva vezeti a lesifotósokat és a rajongókat. Néha talán már önmagát is."


Amikor Erin Watt 2019-ben megjelent YA könyvét vettem a kezembe, akkor az futott végig az agyamon, hogy régen mennyire szerettem a hasonló témájú regényeket, amikor valami könnyű kikapcsolódásra vágytam. Nem sok mindent tudtam előzetesen When It’a Real – Igazán szerelem című könyvről, csak annyit, amit a fülszöveg írt róla és az alapján kíváncsivá tett, ami tartott nagyjából 250 oldalon keresztül. Rózsaszín habcsókos történet egy gazdag rocksztár fiúról és egy szegény sorsú lányról szólt. Kettejük kapcsolata elsősorban a hírnév és a pénz körül forgott, majd később vonzalommá és szerelemmé nőtte ki magát. Ki gondolta volna, hogy az álkapcsolatból akár több is lehet? Eleinte felszínesen ismerhettük meg a karaktereket, de a hamarosan választ kapunk Oakley Ford és Vaught viselkedésére. Egyszer olvasható a történet, ha éppen olyan lelkiállapotban vagy, hogy magával ragadjon a cukormáz, hát én még nem voltam olyan érzelgős hangulatomban. Ezt a könyvet inkább a 16 és a 25 év közöttieknek ajánlóm. Számukra minden olyan elem megtalálható a könyvbe, ami megkedvelteti velük az olvasást. Felnőttek inkább csak a hangulatuktól függően olvassák el Erin Watt legújabb regényét. Könnyed szerelmi történet YA módra. 



A 2020-as évben már a második olyan bejegyzés született meg a blogon, amiben félben hagyott könyvekről írók. Itt elsősorban nemcsak az említett regényeknek a hibája, ha nem olvastam végig őket, hanem részben az enyém is, mert minden könyvhöz kell a megfelelő lelkiállapot, ami ha nincs meg, akkor vége. A hangulat mellett a könyv vagy beszippant a világába vagy nem. Ebben a bejegyzésben megnevezett két regény nem ragadott magával, így nekem sem sikerült rájuk hangolódnom.

A korábbi bejegyzésem a témában IDE kattintva elolvasható!


Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!