Szabados Ágnes Van ​időm olvasni – Olvasónapló


Először is hadd gratuláljak Szabados Ágnesnek, ehhez a pazar olvasónaplóhoz. A mai digitális világban ritkaságszámba sorolható, ha valaki a hagyományos módon vezeti az olvasásélményeit.  Sokan a www.moly.hu oldalt használjuk erre a célra, valamint a blogok is erre esküdtek fel, de van köztünk még jó pár olyan könyvszerető ember, aki igenis a hagyományos papír- és tollverziót részesíti előnyben. Nekik készült a Van időm olvasni napló.



A külsejét tekintve nagyon különleges, mivel pici mérete ellenére, vastag és nehéz példány. Az igényes megjelenés mellé minőségi papír való. Végre egy olyan könyv került a kezembe, aminél nem spóroltak a minőség kárára. A kemény borítónak köszönhetően bátran bármikor cipelhetjük magunkkal. Sokszor jártam úgy, hogy hiába vigyáztam a könyvre, mint a szemem fényére, ha bekerült a női táskámba, akkor onnan sérülés nélkül biztos nem került elő. Ezt a problémámat egy könyvszütyővel hidaltam át még a tavasszal. Hálás könyvkiegészítő a molyok világában. 

A tartalmát tekintve még igényesebbnek nevezhető ez a kis kincsecske. Első gondolatra nem hittem volna, hogy nemcsak az üres oldalak várnak majd rám, hanem ciklikusan ismétlődő illusztrált lapok gyönyörködtetik a szemet. A naplórész nagyon frappánsan épül fel, hiszen betűrendben vannak az oldalak. Egyetlen problémám van vele, méghozzá, hogy az egyes betűknek nagyon kevés hely van szánva. Nagyon hamar betelhetnek a betűk, ha olyan a könyvmoly, mint én. Az betűrendnek köszönhetően lehet  vezetni az elolvasott könyveket szerzők vagy könyvcímek szerint sorba rendezni. A könyvtáros mivoltomból fakadóan a szerzők szerinti betűrendet javaslom mindenkinek. Az értékelős lapok tetején megtalálhatóak az alapadatok: szerző, cím, kiadó, az olvasás kezdete és annak a vége. A lap további részén megfogalmazhatjuk körülbelül két-három mondatban a véleményünket az olvasott dokumentumról, majd csillagos értékelést is adhatunk rá, amit akár egy sárga színes ceruzával ki is színezhetünk. A következőkben a kedvenc idézetemet és a könyv fő mondanivalóját is feljegyezhetem, és végezetül a lap alján egy jelölő karikában ikszelhetem, hogy újraolvasós lesz a könyv vagy sem. Kicsit leegyszerűsített változata ez a napló a www.moly.hu oldalnak, de ennek ellenére már elkezdtem bele gyűjteni a számomra legeslegkedvesebb regényeimet.



A monotonitást híres emberektől származó olvasással kapcsolatos idézetek törik meg, ami között nagyon sok hazai író gondolata is megtalálható. Külön örömömre szolgált, hogy a korosztály is széles skálán mozgott. Ági gondolt mindenre, nemcsak a fiatalabb generáció képviselőit szólaltatta meg, hanem a szüleink korának nagy írói is hangot adhattak az olvasással kapcsolatban. A könyv vége felé az évszakoknak megfelelő tematikus olvasási tippek kaptak helyet, aminek külön nagyon örültem, mivel tavasszal és télen kimondottan ezzel a módszerrel szoktam könyveket választani, de most kaptam ötletet a nyári és az őszi hónapokra is. 

A Van időm olvasni - Olvasónaplót elsősorban azoknak ajánlanám beszerzésre, akik nem ízig-vérig könyvmolyok, hanem csak olvasnak, ahogy az idejük engedi. Az én tollam alatt nem kellene egy év sem ahhoz, hogy beteljen, így én csak azokat az olvasási élményeimet írom bele, amik valamilyen hatással voltak, vannak, illetve lesznek az életemre. Ezzel a naplóval Szabados Ágnes és a moly közösség kilépett a virtuális térből, és kézzel foghatóvá vált. Egy újabb bizonyíték, hogy érdemes az olvasásnépszerűsítésnek szenteli a szabadidőnket. Ahogy Ági sem hiszi el, úgy én sem, hogy létezik olyan olvasni szerető ember, akinek nem jut ideje erre a tevékenységre. Hihetetlen, és mondvacsinált indokokkal van tele ez a teória. Egyetem, munka, család, háztartás mellett is minden áldott nap tudok időt szakítani az olvasásra. A nap végén kikapcsolja az agyamat, és feltölt, sokkal jobban alszom azokon az estéken, amikor közvetlenül elalvás előtt olvasok.



Fülszöveg:
"Nincs időm olvasni! Annyiszor hallottam ezt a panaszt, hogy 2017 januárjában létrehoztam egy kihívást az online térben azért, hogy a közösség erejével visszacsempésszem a mindennapokba az olvasást. A Nincs időm olvasni kihívásból lassan egy tízezer fős, aktív közösség alakult ki, amelynek tagjait a könyvek szeretete köti össze. Van időnk olvasni, sőt, van időnk arra is, hogy az olvasmányainkat még emlékezetesebbé tegyük – erre szolgál ez az olvasónapló, amelyben értékelheted az olvasott köteteket, lejegyezheted kedvenc idézeteidet, izgalmas könyves bakancslistákat teljesíthetsz, miközben számtalan inspiráló gondolatot is találsz az olvasásról."

Barátsággal,
SZABADOS ÁGNES


A könyv adatai: 
Szerző: Szabados Ágnes
Cím: Van időm olvasni - Olvasónapló
Kiadó: Libri
Borító: keménytábla
 Oldalszám: 192



Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

~ Adry ~

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!