J. K. Rowling: Harry ​Potter és az azkabani fogoly || Harry Potter 3.

A 2018-as év a Harry Potter könyvek újraolvasásáról szól. Sokszor hallom a rajongóktól, hogy a kedvenc részük az azkabani fogoly. Ezt a véleményt én nem osztom, mert számomra az ötödik részt nőtt leginkább a szívemhez. Ettől a résztől válik Harry önállóbbá, valamint a történet sötétebb hangulatba vált át. Hiszen  a hírhedt sorozatgyilkos Sirius Black kiszabadult Azkabanból és Harry nyomába szegődött. A forrófejű ifjú a veszélyt semmibe véve veszi fel ismét a kesztyűt a sötétséggel szemben. 

A történetről röviden:


"Harry Potter szokásos rémes vakációját tölti Dursley-éknél, ám a helyzet úgy elfajul, hogy Harry elviharzik a Privet Drive-ról. Így köt ki a Kóbor Grimbuszon, ami elviszi őt abba a világba, ahová egész nyáron vágyott. Az Abszol úton ijesztő hírek járják: az Azkabanból, a gonosz varázslókat őrző rettegett börtönből megszökött egy fogoly. A Mágiaügyi Minisztériumban tudják, hogy a veszélyes szökevény a Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába tart. Harry pedig egy véletlen folytán tudomást szerez róla, hogy az illető az ő nyomát követi." (Forrás: www.moly.hu)

Az első kiadásnak a borítója


Ifjúkorom legjobban várt sorozata a Harry Potter. Minden könyv újabb és újabb titkokat rejt, és kalandokban sem szegény. Ugyanígy történik a harmadik résszel is. Véget ért hőseink számára a boldog gyermekkor, hiszen ebben a részben először találkoznak a varázsvilág legundorítóbb lényeivel, a dementorokkal, akik kiszívják az emberekből az örömöt és a boldogságot, csak a semmi marad a helyén. A kastélyt dementorok veszik körbe, akik nem ismernék őket, azoknak zárójelben megemlíteném, hogy ezek a lények őrzik Azkabanban falait, és az ott fogvatartott rabokat. 

Dementorok


Szerethető karakterek tömkelegével van tele a könyv. 
A korábban megszokott karakterek mellett minden részben újabbak erősítik Rowling világát. A harmadik részben ilyen szereplő volt Sirius Black, aki Harry Potter keresztapja. Az új Sötét Varázslatok Kivédése tanár ezúttal Remus Lupin lett. Jellemzően minden tanévben új tanár oktatja ezt a tárgyat, hiszen a teóriák szerint átok ül rajta. A harmadik új karakter Trelawney professzor, aki jóslástant oktat az kastély falain belül. A könyv legnagyobb meglepetéseként ért az, amikor Hagrid a kastély vadőre tanári szerepbe került ebben a tanévben. A már megszokott stílusban oktat, ami nem mindenkinek nyerte el a tetszését, de én nagyon örültem, hogy egy szinttel feljebb került a ranglétrán.  Szórakozottságának köszönhetően vált sokunk számára kedvenccé. 

Sirius személye vegyes érzelmeket váltott ki belőlem. Eleinte én is elhittem azt, amit el akartak hitetni velem, hogy ő gyilkos, de ahogy a történetben haladtam előre úgy jöttem rá, hogy ki is ő valójában. Kellemesen csalódtam az ő karakterében. Lupin professzorral szívesen találkoztam volna a való életben is. Emberszámba veszi a diákjait, nem érződik a tanár diák alá-fölérendeltség. Öröm lehetett volna az ő osztályába járni. 

Harry minden résszel egyre jobban makacsabbá válik, igazi kiskamaszként viselkedik, forrófejű, és keresi magának a bajt. Egyedül Hermione áll két lábbal a földön, minden lépését alaposan átgondolja, már-már idegesítően precíz. A harmadik részben válik Piton is egyre gyerekesebbé, hiszen Sirius felbukkanásával gyermekkori emlékei kerülnek a felszínre, amitől idegesítővé válik a karaktere. A gyűlölet elvakítja, és olyan információkat oszt meg másokkal, amik az ő magánéletét tették tönkre. A magányosságához nagyban hozzájárult Harry édesapja és Sirius viselkedése. Mindig kell egy társaságba egy olyan karakter, akire csicskásként lehet tekinteni. A történet szempontjából a legfontosabb kötetet olvashattam, hiszen ebben a részben rengeteg visszaemlékezés jelenik meg a Harry születése előtti időkből. Sirius Black felbukkanásával megismerhettük Lilli és James Potter fiatalkorát, az ő barátaikat, a Roxfortban töltött éveikről. Olvasmányosságát tekintve ugyanolyan élményekben volt részem, mint korábban. Faltam és faltam az oldalakat. Műfaját tekintve messze kerültünk a meséktől, inkább a thriller, a krimi, és a tudományos  fantasztikum megközelítés jellemző rá. Minden egyes résszel távolabb kerülünk az ifjúsági könyvek besorolástól, talán még ez a kötet tartozhatna oda, de az utána következő részeket inkább a felnőtt olvasók számára ajánlanám. 

Összességében ismét egy újabb szegmensét ismerhettük meg a mágusvilágnak. A harmadik rész szintén tele van csavarokkal és izgalmasabbnál izgalmasabb történetekkel. Térben és időben is egyre szélesebb látókörrel ruházza fel Rowling az olvasóit. 

Ron, Hermione, Harry
A sorozat következő része: Harry Potter és a Tűz Serlege

Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.


Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

~ Adry ~

Megjegyzések

  1. Annyira jó, hogy valaki régebbi könyvkről is ír ajánlókat! Ráadásul a HP nekem a szívem csücske. Ez a kedvenc kötetem a sorozatból, és ebben bukkan fel az egyik kedvenc szereplőm, Sirius.
    Nagyon jól írsz! Szuper bejegyzés lett egy szuper regényről! ❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a kedves szavakat :) Szinte mindenkinek ez a rész a kedvence ❤ HP az életem része, mindent ennek a sorozatnak köszönhetek.

      Törlés
  2. Sirius egy nagyon klassz karakter. Eleinte egyébként én gonosznak gondoltam őt meg picit tartottam is tőle. De aztán a szívemhez nőtt. :)
    Imádom a HP világát, úgyhogy ez egy tökéletes bejegyzés volt. ❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Siriust nagyon szerettem én is. Olyan különleges világot hozott el a sorozatba.
      Köszönöm az elismerő szavaidat.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!