Olvasótábor || Főző Laura: Koboldmesék

Az egyik kolléganőmnek köszönhetően ismerkedhettem meg a Koboldmesék című verses mesével. 


A zalai erdőkben is élnek koboldok és tündérek, Főző Laura ezen felismeréséből 2015-ben egy mesekönyv született. A Zöld Leopold nevet viselő kis kobold történetét szedte versbe, a megelevenítéshez szükséges bábokat Dávid Anita készítette el, a fotózás és a szerkesztés munkája pedig Mészáros T. Lászlóra maradt. A szerzőtől azt is megtudhattuk, hogy a a kiadvány ötlete is  a fotóstól származott, aki megkereste és megkérte őt, hogy írjon egy mesét. Laurától azt is megtudhattuk, hogy először ódzkodott az ötlettől, de egy tavaszi Alsóerdei séta alkalmával megszületett a mese ötlete, és a rímek is a helyükre kerültek a szerző képzeletében. A természetnek óriási ereje van, csak figyelmesen kell sétálnunk benne. A koboldok és a tündérek is csak azoknak a személyeknek jönnek elő, akik csendben és kellő odafigyeléssel közlekednek az erdejükben. Ha te is ilyen tudatos természetjáró vagy, akkor lehetséges, hogy egy alkalommal találkozhatsz Leopolddal és a barátaival. A történet egy erdei tündérbál megrendezése körüli viszontagságokat meséli el.

A táborozó ifjúság

A mai nap különleges a zalaegerszegi József Attila Városi Tagkönyvtár táborozóinak az életében, Laura elhozta a gyerekeknek Leopold élőhelyének egy kis szeletét, ami mellé a tündérek küldtek a nebulóknak levendula szörpöt és finomabbnál finomabb lekvárokat is. A szerző felolvasta, majd a végén a gyerekekkel közösen értelmezte a Koboldmesét, amiből megtudhattuk, hogy hogyan lett hős Leopoldból. Eddig én sem tudtam, de már a tudás birtokában vagyok. Laura egy nagyon szerethető mesét alkotott meg. Felnőtt fejjel is ugyanúgy élveztem a hallottakat, mint a gyerekek. A rímbe szedett történeteket sokkal szívesebben hallgatom meg, mint olvasom el, valahogy jobban közelebb kerül a lelkemhez, ha valaki felolvassa azt nekem. 

Néhány kép és hanganyag segítségével bemutatom nektek Főző Laura író-olvasó találkozóját a József Attila Városi Tagkönyvtár táborából. 





Dedikálás













Tündérek ajándékai a gyereknek.
  
Örülök, hogy nem hagytam ki a mai délelőttöt a táborból. Számomra minden perce egy életre szóló emlék marad. Közelről is megcsodálhattam Dávid Anita kézműves munkáit, melyek életre keltették Laura fantáziájának bizonyos darabjait. A könyvet a kezembe fogva ismételten megcsodálhattam Mészáros T. László képi csodáit. 

~ Adry ~

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!