Olvasási szokások book tag


Egy újabb elmaradásnak próbálok a végére érni. Bevallom már nem is elemlékszem rá, hogy kihívott meg erre a book tag-re. A témája nagyon érdekes,  olvasási szokásaimra irányulnak a kérdések. Akkor lássuk azokat a szokásokat! 


1. Van külön olvasókuckód? 

Télen a radiátor melletti fotelben szeretek olvasni, egy jó meleg takaró társaságában. Itt nagyon sok fény jut be a szobába, mert a fotelom az ablak és az erkélyajtó között van, legideálisabb helye a téli olvasásnak. Az üvegasztal közelsége lehetőséget ad, hogy fel se kelljen kelnem, ha megszomjazok egy forró mézes teára. 
Nyáron ha tehetem a szabadban szoktam olvasni, vagy kinn a hegyen a cseresznyefa árnyékában, vagy otthon az erkélyen. 


2. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben? Könyvjelzők, vagy papírfecnik?

A papírfecni nekem az igénytelenség jele, így mindig könyvjelzőt használok, abból meg van több tucat, mikor milyen kedvem van, annak megfelelőt teszek a könyvbe. 

3. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni bárhol?

Muszáj, akkor bárhol le tudom tenni a könyvet, és utána ugyan ott veszem fel a fonalat, ahol elejtettem. 

4. Szoktál nassolni vagy inni olvasás közben?

Könyv mellett ha lehet se inni, de enni nem szeretek. Inni is úgy szoktam, hogy addig leteszem az. Elég béna vagyok, és tuti leenném, leinnám, azt meg nem bocsátanám meg magamnak. Szentségtörés lenne nálam!

5. Szoktál zenét hallgatni, esetleg TV-t nézni?

Tévét alapjában sem nézek, valahogy még nem találtam meg azt a műsort, ami nekem szólna. Filmeket DVD-ről vagy a netről nézek, de akkor nem olvasok mellette. Hiába vagyok nő, két ilyen tevékenységet egyidejűleg nem tudok folytatni. Zenét inkább hallgatok olvasás közben, de az nem lehet magyar, mert elvonja a dal szövege figyelmemet a könyvről. 


6. Egyszerre hány könyvet szoktál olvasni?


Igyekszem egyszerre csak egy könyvet olvasni, de néha kedvemnek eleget téve bele kezdek egy másikba is. Kettőnél többet talán soha nem olvastam.


7. Otthon vagy máshol olvasol szívesebben?


Mindenhol nagyon szeretek olvasni (busz, vonat, kórház, orvosi rendelő, kocsiban amíg várok valakire stb.). Amíg nagyon sokat utaztam a suli miatt, addig a vonaton és a buszon rendszeresen olvastam. Ma már mindig megtalálom az alkalmat, helyet erre a kikapcsolódásra. 


8. Hangosan, vagy csak magadban olvasol?


Csak magamban olvasok! Hangosan soha nem is szerettem, mert szerintem ez önálló tevékenység mindenkinek. 


9. Szoktál előre olvasni, vagy kihagyni oldalakat?


SOHA! Nem rontom el a magam örömét. A legnagyobb butaság oldalak kihagyni, vagy akár az utolsó fejezetet elolvasni, onnantól semmi értelme nincs a köztes részeknek. 




10. Megtöröd a könyvek gerincét, vagy úgy vigyázol rájuk, mintha újak lennének?


Szentségtörés! 
Minden könyvre úgy vigyázok mintha új lenne, nálam még egy könyvnek sem törött meg a gerince, sem lett foltos a lapja. A könyvtárból sem viszem már haza azokat a példányokat amik sérültek, azt már nem esik jól kézbe venni. Igyekszem az új könyvek közül választani olvasnivalót. 


11. Szoktál írogatni könyvekbe, vagy kivagy a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?


Soha nem írok még ceruzával sem a könyvekbe, azok nem jegyzet füzetek, hanem olvasnivalók. 



12. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyveket a szoba másik sarkába, ha idegesítő regényt olvas?

Vicces a kérdés! Soha nem dobálom a könyveket, mert sérülést okoznék vele. Idegesítő részeknél maximum félre teszem, és majd ha lenyugodtam kézbe veszem. Ritkán fordul elő az ilyen. 


13. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?


Általában igen, mert zavar, ha nem tudom mit jelent, és ez miatt esetleg fontos részeket nem értek meg a könyvből. Ma már kézben van az internet, és azonnal választ is kapok az ismeretlen szóra vagy kifejezésre. 


14. Mit olvasol most?
Alafair Burke: Az ​ex

Ez a könyv egy recenziós példány, amit a Lettero Kiadótól kaptam. Lebilincselő krimi, tele fordulatokkal, és lapról lapra egyre jobban magába szippant. Hamarosan olvasható lesz az értékelésem is a blogon!


15. Milyen könyvet vettél legutóbb?

Pár hete vettem meg Szaszkó Gabriella első könyvét a Maradj velem! Korábban már olvastam, de szerettem volna egy saját példányt, hiszem a második részért a Jézuskától kértem a fa alá (talán meg is hozza). 


16. A sorozatokat, vagy az egyrészes köteteket szereted jobban?

Inkább az egyrészes kötetek mellett tenném le a voksomat. Nem szeretem ha a sorozat egyes része között évek telnek el, mert közben elfelejtem a történetet.

17. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?

VAN! Legnagyobb kedvencemet örömmel ajánlom mindenkinek. Harry Potter történetén nőttem fel. J. K. Rowling írónőnek köszönhetem, hogy ma könyvmoly lettem, ha nem írta volna meg a varázslófiú történetét, akkor lehet én is egy lennék azok a felnőttek közül, akik frászt kapnak ha a könyv szó előkerül egy beszélgetésben. 


Zabhegyező a másik kedvencem. 
Talán ez a kettő az a könyv, amit legalább egyszer mindenkinek el kellene olvasnia. 


Nagyon szeretem az ehhez hasonló book tag-eket, mert egy képet adnak rólam másoknak. Szívesen is olvasom őket, mert én is jobban megismerem a többi bloggert, ki milyen szokásokkal bír. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!