Karácsonyi book tag

 
Már lassan a csapból a Karácsony folyik, de nem baj, engem nem zavar. Egy évben egyszer el lehet viselni, hogy már októbertől a boltok polcain látjuk az ünnepi dekorációkat, a csoki mikulásokból Dunát lehetne rekeszteni. Mire ideér a várva várt nagy ünnep szaloncukor undorral küzdenek az emberek, és már csak a család békéjére vágynak és a nagy kajálásokra, hiszen azzal ezidáig nem találkoztak. Karácsonyi témából nem lehet kifogyni! Így hoztam ma nektek egy "Karácsonyi book taget", amit a moly.hu oldalon láttam meg, egy moly társam (Nelladel) karcában. 



1. Várakozás - a karácsony igazi izgalma!
Melyik könyv(ek) megjelenését várod idén legjobban?

Idén már minden könyv megjelent, amit nagyon vártam, így kicsit a jövő évi megjelenések között kell bogarásznom.
Budai Lotti: Shirzan ​bosszúja második részét várom, ami 2018. május 20-án jelenik meg a tervek szerint.
2017 év végén nagyon vártam Szigor trilógia záró kötetét, még nem olvastam el, karácsonyi ajándékaim egy része lesz ez a könyv. 

2. Karácsonyi dalok, énekek 
Egy könyv vagy író, aki/ami ha szóba kerül, 
akkor csak dicshimnuszokat tudsz zengeni róla?

Író az természetesen J. K. Rowling, tudom sok molynak a könyökén jön már ki az írónő, de én nagyon sok mindent köszönhetek neki átvitt értelemben. Köszönöm neki a fantázia világban eltöltött fiatalkoromat, hogy megtapasztalhattam milyen érzés tűkön ülve várni a következő kötetet, amiben tovább csavarja a varázsló tanoncok életét Roxfortban. Az olvasás szeretetemet szintén neki köszönhetem. (Tudom, hogy sokan vagyunk így!)

Könyv az a 2017-es év "év könyve" díjat nyerte el nálam. Pár hete olvastam Kékesi Dóra első könyvét, ami az Álomgyár Kiadó gondozásában jelent meg. A címe: A holnap érintése. Értékelésemet ITT olvashatjátok el. Ezer éve nem olvastam ennyire jó könyvet magyar írótól. Romantikus történelmi könyv még soha nem fogott meg ilyen szinten mint ez. A téma választás előtt le a kalappal, az 1956-os év eseményeibe belecsempészni egy szerelmi történetet nagyon jó lépés volt. Korábban ennek az időszaknak csak a szomorú, és véres oldalát ismertük meg nagy általánosságban. Hatalmas ereje van az igaz szerelemnek, minden akadályt képes leküzdeni, és diadalmaskodni.

3. Mézeskalács házak
Melyik könyvnek vagy sorozatnak van a legjobban felépített világa?

Kettőt is tudnék mondani!
Az egyik az nálam természetesen a Harry Potter könyvek.Rowling egy olyan világot mutat be nekünk, ahova gyerekként szívesen menekülnénk a valóság elől (én így voltam vele). Ki ne szeretne olyan klassz igaz barátokat, mint Ron és Hermione? Ki ne venne részt olyan hajmeresztően veszélyes kalandokban mint ők hárman?

A másik az Lakatos Levente Szigor sorozata lenne, a záró kötetet még nem olvastam, de az eddigiek alapján elmondhatom hogy zseniálisan van felépítve a történet. Vajon Lisa és Igor szerelme győzedelmeskedni fog a politikai vihar felhők alatt vagy elbuknak és egy életen át boldogtalanok lesznek? Vannak a kötetekben romantikusabb részek és komolyabban egyaránt. 

4. A karácsonyi ének
Kedvenc karácsonyi klasszikusod vagy egy karácsonyi könyv, amit nagyon el akarsz olvasni.

Matt Haig: A ​lány, aki megmenti a karácsonyt azóta szeretném elolvasni, amióta megérkezett a könyvtárba hozzánk. Tavaly pont az első résztét olvastam, a "A fiú, akit Karácsonynak hívnak". Tökéletes olvasmány volt a karácsonyi vacsora után, amikor már a vendégek hazamentek, és a család többi tagja a tévé előtt pihente ki az este fáradalmait. Én a könyvel a kezemben elvonultam és egy teljesen más világba csöppentem. Ott is Karácsony volt, de nem ugyan az, mint nálunk, és pont ez miatt lett a kedvencem 2016-ban ez a könyv. Idén maximum a főzés közben tudnám olvasni, hiszem egyik házigazdája leszek az ünnepnek.
 
5. Karácsonyi édességek 
Melyik könyvet szeretnéd megkapni karácsonyra?
Kész listám van erről! 
1. Lakatos Levente - Szigor III.
2. Szaszkó Gabriella - Beszélj hozzám!
3. Bármelyik hiányzó Harry Potter kötet. 
4. Molyos kívánság listámról bármelyik könyv jöhet ajándéknak. (ITT tekinthető meg, akit érdekel, hogy minek örülnék!) 

6. Gyerták az ablakodban 
Melyik könyvtől érzed azt a puha, 
bolyhos, meleg átölelős érzést?

Sok mindenki most ki fog akadni, hogy ez a nem egyszerű témával foglalkozó könyvet hozom példának a fenti kérdésre, de visszagondolva a "Francesca Zappia: Csak ​kitaláltalak?" című könyv melegséggel tölt el, mosolyt csal az arcomra.
7. Karácsonyfa meg a díszek 
Melyek a kedvenc karácsonyi borítóid?

Idén négy ilyen van: 



 Karácsonyi hangulatot keltők ezek a borítók!

8. Karácsony öröme
Mi a kedvenced a karácsonyban és/vagy melyek a kedvenc karácsonyi emlékeid?

 Nagyon szeretem az ünnepet előkészítő ráhangolódás időszakát, amikor az Adventi vásárok hada lepi el az országot. Forralt borozás is ennek a rituálénak a része. Minden éven Karácsony előtt apukámmal besétálunk a városközpontba egy bögre forralt borral, nálunk ezzel indul meg a 24-25-26. Aztán jönnek 24-én az ajándékok átadása a korábban szépen feldíszített fánk alatt. Nálunk minden éven élő fa adja meg a Karácsony fényét. Ezekben a napokban együtt van a család, ez a legszebb része az évnek! 

Teljesen karácsonyi lázban égek már!
@adrykacska
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!