Február / "Nincs időm olvasni" könyves kihívás
„egy könyv, ami a
címével fogott meg”
Ez a téma nagyon hálás tud lenni, mert annyi különleges című könyv jelenik meg manapság. Az e havi összefoglalóban személyes ajánlások formájában mutatnék be öt olyan könyvet, ami a címével keltette fel az érdeklődésemet.
1. Anne-Dauphine Julliand: Két kis
lábnyom a homokban
A könyvet az Írásaim
tárháza blog szerkesztőjének hatására olvastam el. Az ő
értékelése teljesen megfogott, és nem engedett el. Ez a könyv
ráébreszti az olvasót, hogy a szeretet minden akadályt képes
leküzdeni, csak hinni kell benne. A mű egy anya szívszorító
vallomását tárja elénk, se többet, se kevesebbet. Bennem elég
sok minden átértékelődött a könyv hatására. Jobban
észreveszem az élet apró örömeit, nem azt nézem, hogy mi
hiányzik még számomra, hanem azt, hogy mim van, és azzal
megelégszem.
Bővebben ITT olvashattok róla.
2. Boldizsár Ildikó: Mesék a
felnőtté válásról
A mese a verbalitáson
túl a szimbólumok sűrített tartalmán keresztül tud nagy erővel
hatni. A legtöbb mese a felnőtté válásról szól, csak jobban
oda kell figyelni az egyes történetekre. Esténként a gyerekeknek
felolvasott mesék is mind a felnőtté válást készítik elő.
Boldizsár Ildikó legújabb könyvében tizenhat olyan történetet
olvashatunk, ami az ifjak és a leányok leválását hivatott
bemutatni nekünk, olvasóknak. Mindegyik történet példa lehet a
mai fiatal felnőttek számára, akik a mamahotel által nyújtott
luxusban élnek. A mostani generáció már nem törekedik a felnőtté
válásra, nagyon jól elvannak a szülői szárnyak alatt, de mi
lesz velük, ha ezek a szárnyak megsérülnek? A könyvben található
mesék egymásra épülnek, a már megszerzett tapasztalatok
birtokában lépnek ki a fiatalok a felnőtt világba. Találkozhatunk
itt kisgyermekkel, ifjúval és érett férfival. Ugyan ez a
fokozatosság jellemzi a lányok világát is, az ő felnőtté
válásukat. Tizenhat rövid történeten keresztül szemlélhetjük
a fiúkat és a lányokat.
Bővebben ITT olvashattok róla.
3. Meik Wiking: Hygge
„A dán életérzés, amely
boldoggá tesz „
Igazi kincs ez a könyv,
elsősorban nem olvasásra való, hanem ízlelgetésre, nézegetésre.
Akárhányszor belelapoztam, mindig más fogta meg a tekintetemet.
Sok újdonságot nem találtam a könyvben, amit eddig ne tudtam
volna, viszont arra nagyon jó volt, hogy a boldogság morzsákat
összegyűjtsem a későbbieknek, és egy nagy egészként tekintsek
rájuk. A dánok már nagyon régóta alkalmazzák a
mindennapjaikban, hogy a legapróbb dolognak is örülnek, és
ezáltal kiegyensúlyozottabb nemzetté váltak.
Bővebben ITT olvashattok róla.
4. Jasmine Warga: Szívem és egyéb
fekete lyukak
"Megrendítő könyv a
kapcsolatok mindent átalakító erejéről"
Megdöbbentő,
elgondolkodtató, szomorú, és reményt adó ez a könyv. Talán
ezzel a pár kifejezéssel tudnám a legjobban jellemezni. Egyszerre
emelt a magasba és dobott le onnan. Bonyolult családi tragédia, és
az ebből adódó magányt mutatja meg az írónő.
Bővebben ITT olvashattok róla.
5. Szurovecz Kitti: A sokszívű
Az elfogadásról, az
önmagunk megtalálásáról szól. Igazi lélektani regény. Érdemes
mindenkinek legalább egyszer elolvasnia. Ha félretesszük a
központi témáját, akkor egy fiatal nőt látunk, aki csalódott
az életben és próbálja segítséggel azt egyenesbe hozni. Önmagát
keresi, és amikor megtalálja egy olyan közösség tagja lesz
amiről eddig sem ő sem pedig én nem hallottam. Azt meg nem is
gondoltam volna, hogy Magyarországon is van poliamoria közösség.
Ők is küzdenek az elfogadásért mint sokan mások, akik nem a
hétköznapi életet élik, amit a társadalom megkövetel. Valóban lehet egyszerre több személy
is szeretni szerelemmel? Elfogadható lenne ez? Nem tudom! Egyszer
csak dönteni kell, hogy ki a fontosabb, kinek "rohanunk"
első szóra ha bajban van, mert egyszerre két helyen nem tudunk
lenni.
Bővebben ITT olvashattok róla.
A felhívásról egy korábbi posztomban olvashattatok,
IDE kattintva elérhetővé válik mindenki számára.
Adry
Megjegyzések
Megjegyzés küldése