Gáspár Bea: Bea ​konyhája

"Gáspár ​Beát nem kell bemutatni, hiszen sokan ismerik. Ő a Győzike-show felvágott nyelvű Bea asszonya, a Konyhafőnök VIP győztese, majd a Konyhafőnök zsűritagja, fantasztikus borvacsorák szervezője, lebonyolítója. Ebből a szakácskönyvből azonban egy másik Gáspár Bea portréja rajzolódik ki: a receptekhez írt apró történeteken keresztül beleshetünk a kulisszák mögé, ahol egyszerre vibráló egyéniség, aggódó anya és gondos feleség. A könyv receptjei a Gáspár család kipróbált ételei, melyeket a szerző gyűjtött össze vendéglők szakácsaitól, barátoktól, a Konyhafőnök séfjétől, nénéktől az utcában, rokonoktól, barátoktól, a cigány vajda feleségétől, szóval mindenhonnan, ahol valami érdekeset látott, hallott. A könyvben található ételleírások négy nagy fejezetbe illeszkednek, a szerző életútját követve a gyerekkorától napjainkig. A tejbegríztől a New Yorkban kóstolt cheesecake-ig, a bodaktól a konfitált kacsacombig számtalan étel bizonyítja, hogy Bea konyhájában remekül összeférnek a hallott, tanult receptek a saját megszokott fogásaival, miközben egy pillanatra sem tagadja meg a hagyományait. Így lesznek a könyv nyomán készített ételek izgalmasak, sokszínűek és különlegesek. A pompás fogások tökéletes elkészítéséhez nem elég azonban a receptúra pontos követése, a titok máshol van. Bea szavaival: ha valamit szeretettel készítünk, az sokkal finomabb!" 




A 2019-es karácsonyi vacsorához kerestem valami receptet, - ötletem sem volt, hogy mi legyen az ünnepi fogás - így bóklásztam a könyvtár polcai között, mígnem a 641-es szakjelzet alatt megakadt a szemem Gáspár Bea szakácskönyvén. Reméltem, hogy ebben a könyvben találok valami kézzel fogható ételötletet, mert a korábbi könyvekkel nem jártam sikerrel. Ünnepi ötletet ebben a könyvben sem találtam, de annál sokkal értékesebb kincsre leltem Gáspár Beának köszönhetően. Megismerkedhettem a cigány ételekkel, amikről eddig csak hallottam, de most az képi világgal együtt tárult elém. Bea asszonyt és családját szinte mindenki ismeri Magyarországon, ki így, ki úgy. Nem tudtam mire számítsak amikor levettem a könyvet a polcról, nem láttam a Konyhafőnök VIP első szériáját, amelynek a győztesese Bea lett. Kellemesen csalódtam a kötetben, mert valamiért azt hittem, hogy egy újabb celeb könyv van a kezemben, ez az érzésem már az első oldal után elillant. Az alapanyagok luxustól mentesek, bárki könnyen beszerezheti őket és nem kell a zsebünk mélyére sem nyúlnunk. A hétköznapitól az ünnepi fogásokig mindent megtalálhatunk Bea asszony receptgyűjteményében. Hirtelen azon kaptam magam, hogy főzési ingerem támadt. A mai napig  még otthon van a könyv, és remélhetőleg egyik nap a kiszemelt receptet is elkészítem. Az olvasásnak köszönhetően lelkesedtem fel a főzés iránt, nem tudom megmagyarázni, olyan érzésem volt, mintha ott lennék a Gáspár családban. Különleges alkotás ez a könyv, nem az a jellegű amit megveszel és évekig a polcon gubbaszt, hanem pont az ellenkezője, az a típusú könyv, amit rendszeresen leveszel a onnan és keresed az újabbnál újabb ötleteket benne és sikeresen meg is találod azokat. Sokkal több ilyen jellegű receptgyűjteményre lenne szükségünk. Az ár érték arány tökéletesen illeszkedik egymáshoz, ez nagyon ritkán mondható el. 

Bea asszony a konyhai nyelvezetet (szakzsargont) lefordítja az olvasók nyelvére, így az idegen kifejezéseket megérthetünk, és nem állunk értetlenül a lapok felett. A gyönyörű illusztrációnak köszönhetően örömmel lapozzuk a könyvet, egyszerű képeket rejt a borító mélye. Az adagok emberesek és nem látványkonyha jellegűek. 

Ez a könyv egy egyszerű asszony szakácskönyve, olyan mint mi magunk. Nekünk szól és nem puccos népnek. A négy nagyobb fejezetnek köszönhetően nagyon sok mindent megtudhatunk a szerzőről és családjáról, amik Bea asszony életének a mérföldkövei is egyben. Őszintén bevallja, hogy nem mindig szeretett főzni, de egyszer csak a rabja, a szerelmes lett ennek a művészetnek. 

A szakácskönyv felépítése így néz ki:
  • előszó
  • gyerekkori ízek
  • tipikus cigánylány
  • az érett háziasszony

Széles körben ajánlom a Bea konyháját. A kezdő háziasszonyok is megtalálják benne a nekik való fogásokat. 

A Bea konyhája borítójának a kiterített képe.


Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Megjelenés napja: 2019. november 8. 

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

Megjegyzések

  1. Imádom a szakácskönyveket, sokan csodálkoznak is, hogy a mai digitális világban még egyáltalán igény van erre. Én pedig bátran rámutatok a gyűjteményemre, ami rengeteg szakácskönyvet rejt. Úgyhogy muszáj megkérdeznem: tudsz nekem pár ételt írni, ami ebben a gyűjteményben rejlik? Melyik volt a kedvenc recepted, és melyiket szeretnéd megcsinálni? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hazaérek és írom:)

      Törlés
    2. Receptek amiket kinéztem és remélem egyszer lesz rá időm megcsinálni is :)

      1. A kedvenc sajttortám
      2. Narancsos sütőtőkkrémleves zöldalmával
      3. Puha fűszeres mézeskalács (nekem egyik éven sem akart az igazi lenni - kivéve idén)
      4. Vargabéles gyümölcsszósszal
      5. Lecsókrém friss zöldfüszerekkel
      6. Kapros-túrós lepény

      Törlés
    3. A sajttorta megfogott nagyon 🤩 Ha arra vetemedsz, hogy elkészíted, remélem (ha csak egy Insta kép) készül róla feljegyzés 😊

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!