Olvasóklubok a világhálón || 90. Ünnepi Könyvhét Zalalövőn

A fotót a zalalövői könyvtár egyik dolgozója készítette


Olvasóklubok a világhálón címmel tartottam 2019. június 17-én az Ünnepi Könyvhét alkalmával a zalalövői könyvtárban egy jó hangulatú interaktív előadást. A témámnak a vázát már korábban egy szakmai nap keretén belül megismertettem az ott jelen lévő hallgatósággal. A délután folyamán a három nagy általam ismert olvasóklubot mutattam be: Szabados Ágnes csoportját a Nincs időm olvasni kihívás a Mini-Könyvklub és a Blogturné Klub sajátosságain keresztül igyekeztem az online világ fontoságára felhívni a figyelmet. Az előbb említett olvasóklubokon kívül beszéltem még arról is, hogy én mit teszek az olvasásnépszerűsítéséért mint Blogger. Olyan információkat árultam el a zalalövői közönségnek, amit eddig csak a legszűkebb környezetem tudott rólam és a tevékenységemről. Örömömre szolgált, hogy a jelen lévők aktívan részt vettek az előadásomban, és az általam felvetett programokra lelkesen reagáltak. Megosztottam velük, hogy honnan és mikor indult el a könyves pályafutásom, majd végezetül a jelenlegi státuszomról is meséltem, aminek külön örültek, hogy ennyire személyesre sikerült ez a beszélgetés. Nagyon sok könyvet ajánlottam az ottani könyvtár olvasóinak, amit szorgalmasan fel is írtak maguknak. 

 Néhány az általam javasolt könyvekből:
  • Kékesi Dóra: A holnap érintése
  • R. Kelényi Angelika regényei a kezdetektől napjainkig
  • Ludmila Ulickaja: Szonyecska
  • Michelle Obama: Így lettem
  • John Boyne: A csíkos pizsamás fiú

A személyes élményeken felül beszéltem még a szempontrendszeremről is, mai alapján a blogbejegyzéseimet készítem. Ehhez a részhez is nagyon sok érdekes kérdés érkezett, amit igyekeztem a legjobb tudásom szerint megválaszolni. Célom, hogy az olvasást online formában népszerűsítsem, és ha már egy ember a hatásomra a kezébe veszi az általam ajánlott regényt, akkor már hasznosnak érzem amit csinálok. A rohanó világban rettenetesen nehéz az emberek érdeklődést felkelteni a könyvek iránt. Hat év kemény munkáját osztottam meg a zalalövői könyvtár olvasóival. Végezetül meséltem nekik a jövőbeni terveimről, amit nem sokára a blogon is megosztok az követőimmel, de ez a 2020-as év munkája lesz, amit a Pécsi Tudományegyetem képzésének a zárásaként készítek el, de ha minden a legjobban alakul, akkor valami újjal fogok jelentkezni. 

Köszönöm a Salla Művelődési Központ és Könyvtár dolgozóinak a felkérést és a jó hangulatú délután.

ÓHA

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!