A három évnyi munkám húsz mondatba sűrítve || Gyakornoki önértékelés


A könyvtárakban a legkülönfélébb gondolatok rejtőztek. Ezek némelyike veszélyesebb és erősebb volt még a legfélelmetesebb fegyvernél is.
(Sarah J. Maas)



2015 júliusában kezdtem meg a gyakornoki munkámat a zalaegerszegi József Attila Városi Tagkönyvtárban, ahol az elmúlt három év alatt számos munkafolyamattal megismerkedtem. Az intézményben egyebek mellett állománygondozási feladatokkal, a folyóiratok érkeztetésével, valamint a napi statisztika készítésével foglalkozom. Az olvasók tájékoztatása mellett napi szinten kölcsönzök, veszek vissza dokumentumokat, és kérésre irodalomkutatást is végzek. Az állománygyarapítási teendők közül az új könyvek és új DVD-k kiválasztásában veszek részt. Havi rendszerességgel készítem a könyvtár hírlevelét, melynek célja az arra feliratkozott olvasók tájékoztatása a könyvtári rendezvényekről és az újdonságokról. A 2018-as évtől könyvtárunk is csatlakozott egy új országos olvasásnépszerűsítő programhoz, aminek az ötletgazdája Szabados Ágnes televíziós személyiség. Ehhez a havi programhoz készítek könyvajánlókat, amit az olvasói térben helyezünk el, illetve a közösségi médiában is hónapról hónapra megosztunk. Szívügyemnek érzem az olvasásnépszerűsítést, ehhez minden eszközt megragadok, ami a rendelkezésemre áll. Öröm látni azt, amikor az általam ajánlott könyvet viszik haza az olvasók, és elégedetten térnek vissza hozzánk. Ezekért a pillanatokért éri meg elsősorban könyvtárosnak lenni. Majdhogynem naprakész vagyok az újonnan megjelenő könyvekkel, ezt részben a kiadói kapcsolataimnak, valamint az állománygyarapítási teendőimnek köszönhetem. Ezeket a feladatokat maximálisan ellátom, viszont egy területen még érzek hiányosságokat. Három éve tartok már középiskolásoknak könyv- és könyvtárismereti órákat, ahol már biztosabban mozgok, mint másfél évvel ezelőtt, de még nem érzem magam elég erélyesnek, határozott fellépésűnek. Szeretem, ha kihívásokkal kell szembenéznem, jelenleg még a középiskolásoknak tartott foglalkozások ezt jelentik számomra, de nem csüggedek, mert remélem, hogy a sok gyakorlás egyszer majd meghozza a várt eredményt. Az elmúlt három év során jó kapcsolatot építettem ki az iskolai könyvtáros kollégákkal, valamint a környéken lévő középiskolai magyar tanárokkal. A külső kapcsolatok mellett a közvetlen kollégáimmal is jó munkakapcsolatot ápolok.

Szabados Ágnes személyes blogjának a borítóképe


Az utolsó két évben a korábbinál aktívabban képeztem magam, többek között kreatív, könyvtár- és olvasásnépszerűsítő írással, továbbá workshopokon is részt vettem. A legutóbbi a 25. Nemzetközi Könyvfesztivál keretén belül zajlott, amit a Twister Media egyik munkatársa tartott az érdeklődők számára. Az idei évben jelentkeztem a Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karára Könyvtártudomány mesterképzésre. A mindennapi gyakorlat mellett - úgy gondolom - a szakmai fejlődésemhez elengedhetetlen a mesterképzésen való részvétel. Az itt megszerzett tudással szeretném a munkámat jobbá és minőségibbé tenni. 

Végül köszönettel tartozom a mentoromnak, és az olvasószolgálat többi munkatársának, hogy szakmai fejlődésemet mindenben segítették az elmúlt három év során. 

















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!