On Sai: Apa, ​randizhatok egy lovaggal?

Idei év májusában csatlakoztam a Mini-Könyvklub csapatához. Immáron a tizedik fordulóját éli a klub. Közös szavazás eredményeként május könyve az On Sai Apa, randizhatok egy lovaggal? lett. A tizedik forduló május elejétől augusztus végéig tart. Az első három hónapban előre közösen meghatározott könyveket olvassunk el, majd az utolsó olvasmány, mindenkinek a lista szerinti szabadon választott lesz. Én még nem tudom milyen könyv lesz az augusztusi nyertes. 

Ide kattintva megtekinthető a Mini-Könyvklub 10-ben tervezett könyvek listáját. 

On Sai: Apa, ​randizhatok egy lovaggal?




Mia Anne tizenhat éves, és nem túl lelkesen Pestre költözik apja munkája miatt. Egyik éjjel azonban különös fantasy világgal álmodik, ahol ő egy mágus, és onnan kezdve álmában egy helyes, pimasz lovagot bosszant. 

Bele lehet zúgni valaki állába? 

Kósza csavargó kölyökből lett lovag, semmi kedve egy lányba beleszeretni, és feladni a nehezen kiküzdött életét. Ám nyugtalanítja a szemtelen varázslólány, túl sokszor kalandoznak felé a gondolatai. Legszívesebben sose látná őt viszont, de a lány hatalmas veszélyben van, két világ akarja holtan látni. Mitől férfi a férfi, és lovag a lovag? Amon, az apa, világhírű agykutató zseni, ám nincsenek érzelmei, és a gyereknevelést is könyvekből oldja meg. Budapestre rendelik, Közép-Európa legnagyobb titkos laborjába, a négyes metró alá, ahol a katonaság kétségbeesetten próbálja megakadályozni a két világ között lévő mágikus Fal átszakítását. De ki lehet az ellenség? Mi erősebb, a mágia vagy a tudomány?

Én és a könyv:

Bevallom őszintén nem fogom a molyon csillagozni ezt a regényt. Nem szeretném a sok jó véleményt lehúzni, mivel ez a könyv nem nekem szólt. Így csak a szöveges értékeléssel szeretném megosztani veletek a véleményemet. Mielőtt neki álltam volna olvasni előtte napokig csak pakolgattam On Sai könyvét egyik helyről a másikra a lakásomban. Már ebből is érezhető volt, hogy messze állunk mi egymástól. Elsősorban a Mini-Könyvklub 10 miatt vettem a kezembe ezt az alkotást. A borítója álomszép, a maga egyszerűségével bevonzza az olvasók tekintetét, és arra késztet, hogy levegyük a polcról. Nálam ez a momentum után jött a probléma. Már a fülszövege sem fogott meg, de végig olvastam becsületesen a könyvet. 

Vegyes a véleményem a könyvről. Azokat a részeket nagyon szerettem, amikor Amon, az apa a kutatásairól, a kísérletezéseiről, és az orvostudománnyal kapcsolatos ismereteit mutatja be On Sai. Roppant vicces, volt, de közben elszomorító is, hogy a gyereknevelés nem megy neki. Észre sem veszi, hogy a lánya a két világ közötti átjáró kulcsa, az ő álmai alatt nyílik meg a kapu. Ezek voltak azok a részek, amiken tátott szájjal csüngtem. A regényben felváltva jelent meg a valóság és a fantasy világ, az utóbbinak az elemeit nem is mindig értettem. Voltak olyan lényeg a történetben, akiket nem tudtam, hogy mik, ugye nem vagyok jártas ebben a műfajban, így tudatlanságom akadályozott meg a könyv egyes részeinek a megértésében. A középkori mágiát még csak-csak elfogadom, és megértem, nagyon sok mű született ebben a témában, de a lovagokkal, akik mágikus erővel rendelkeztek, már nem tudtam azonosulni. 
Mia Anne tipikusan az a tinédzser, aki nehezen fogadja el, hogy az édesapának a munkájától függ az élete. Egy városban sem töltenek el hosszú időt, éppen csak annyit, amennyit Amon munkássága megkíván, és azonnal mennek is tovább a következő városba. Így a lánynak nincsenek barátai, kapcsolata. Meg sem lepődök, azon, hogy ő lett a két világ közötti kulcs. A fiatal lányok nagyon sokat álmodoznak álmukban. Abban a pár órában, amíg alszanak minden megtörténhet velük. Így esett meg, hogy Mia Anne és Kosza lovag szerelmetes lett egymásba. Kosza a középkori értékrendeket képviseli, míg a lány a 21. század modern felfogásával bír. Ha kíváncsiak vagytok, arra hogy a kettejük vonzódásából mi hozott ki On Sai akkor feltétlenül olvassátok el ez a könyvet

Igazából a regény fantáziadús, nagyon sok karaktert vonultat fel. Nem az a mindennapi tucat ifjúsági regény, amikkel ma tele van a könyvpiac. On Sai mert nagyot álmodni, és ötvözött két önálló műfajt és megalkotta az Apa, randizhatok egy lovaggal? című könyvet. Nem tudom, hogy van-e még ehhez a regényhez hasonló a könyvpiacon. 

A Mini-könyvklub 10 tagjainak a véleménye IDE kattintva olvasható el.

Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

~ Adry ~

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!