Sarah Pinborough: 13 ​perc

„Megható és egészen magával ragadó. Nem tudtam letenni.”Stephen King

Teljesen új műfajjal találkoztam Sarah Pinborough regényében, ötvözött két önálló stílust, és megalkotta a YA pszichológiai thrillert. Már nem nekem szólnak a YA könyvek, de gyengéim a női thrillerek, így részben fogott csak meg a 13 perc. Zseniálisat alkotott az írónő. Könyves várólistámra került egy korábbi munkája, remélem, az is legalább ennyire elnyeri tetszésemet, mint az előbb említett mű. 

Forrás: ITT


Fülszöveg:

13 percig halott voltam.
Nem emlékszem, hogyan kerültem a jeges vízbe, de valamiben biztos vagyok – nem baleset történt, és nem akartam megölni magamat. Azt mondják, tartsd közel a barátaidat, az ellenségeidet pedig még közelebb. De egy tinédzser lány nehezen tesz különbséget a kettő között…

A 13 perc megragadó YA pszichológiai thriller Sarah Pinboroughtól – emberekről, félelmekről, manipulációról és az igazság erejéről. A könyv szerzőjét a magyar közönség a Ne higgy a szemének! című pszichológiai thriller kapcsán ismerhette meg.

A könyv filmes jogai már elkeltek, a regényből készült sorozatot a Netflixen láthatják majd a nézők. 


A történet felépítése nagyon pazar, hiszen az első két részben semmi sem az, aminek látszik. Megismerhetjük az áldozatot, családját és a barátait. Régi és új barátságok köttetnek. Az események döntő többségét több nézőpontból ismerheti meg az olvasó, ezáltal az írónő még jobban összekuszálja az amúgy is kusza szálakat. Épp ez a lényege ennek a műfajnak, hogy csak a legeslegvégén derüljön fény az igazságra. A 13 perc esetében is így történt. Alapjában véve, egy ifjúsági regényt olvashattunk, amiben a már jól bevált receptet követi az írónő. Jelen vannak a barátnők, a látszat kedvéért működő családok, a szerelem, vagy amit annak hiszünk. Tömény irigységben áztatta a szerző a könyv lapjait, és ez az érzés lesz majd a végén a megoldás kulcsa is. 

Első pillanatra egyértelmű SMS üzenetek hada olvasható végig a regényben, amit Hayley és Jenny folytat egymás között. Ezekből az üzenetekből a műfajban nem jártas egyén azonnal azt hiszi, hogy valami közük volt Natasha vízbe kerüléséhez. Félelem szaga van ezeknek az üzenet váltásoknak. Miért is? Olvassuk csak tovább a regényt! 

Többünket is legjobban Natasha karaktere foglalkoztatott. A lány 13 percig volt halott, majd csodával határos módon túléli azt, és próbálja folytatni az életét. Elmondása szerint a balesettől semmire sem emlékezik. A kórház pszichológusával rendszeres konzultációt folytat, majd a szakember javaslatára naplót kezd írni, a vele történtek feldolgozásának és az emlékei visszatérésének elősegítése érdekében. A hangnemet, amit  a lány a konzultációkon használt, lekezelőnek találtam. Vajon miért viselkedik így egy orvossal, aki csak segíteni szeretne neki? Olvassuk csak tovább a regényt!

Sarah Pinborough úgy irányítja a szálakat, hogy időközönként egy-egy elejtett megjegyzés vagy mozzanat gyanút ébresszen az olvasókban, és további gondolkodásra inspirálja őket. Gyanakodtam én mindenkire, de álmomban sem gondoltam volna, hogy végül is a szemem előtt volt az ügy megoldásának a kulcsa. 

Elképesztően jól megalkotott karaktereket ismerhettünk meg a regényben, csak a látszat kedvéért működő családokat, fiatalokat, akik a felnőtté válás és a gyerekkor határán lavíroznak. A regény azt a brutális módot ábrázolja, ahogyan a tizenéves lányok egymáshoz viszonyulnak, a veszélyes titkok és a hazug látszat barátság keverékével együtt élnek. Az írónő szereplői akár valós személyek is lehetnének a 21. század sötét bugyrában


Ritkán írok a borítókról, de ennek a könyvnek az esetében nem tudok szó nélkül odébbállni. A tervező megadta a kezdő lökést a leendő olvasók számára. A nonfiguratív indák valamelyest sejtetik, hogy bizarr hangvételű műhöz lesz szerencsénk. Az említett jelkép a könyvet átszelő látszat barátságokra is utalhat, és egyetlenegy inda tartja a testet, ami az igaz barátság jelképe. Utólag már sokkal könnyebb a borítót elemezni, mert azt látom bele a képbe, amit korábban olvastam. A letisztult egyszerűnek mondható borító mögött komor hangvételű ifjúsági könyv lapul, amit elsősorban felnőtteknek ajánlok olvasásra.


Felkeltettem a kíváncsiságodat?
Akkor ITT meg tudod rendelni a könyvet.

Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb értékeléseimről, akkor lájkoljátok be az

~ Adry ~

Megjegyzések

  1. Sokat gondolkodtam, hogy kell-e nekem ez a könyv, hogy érdemes-e beszerezni, és még mindig nem vagyok benne teljesen biztos, de legalább közelebb kerültem a döntéshez. :D

    Szép volt, gratulálok. :* <3

    Everglow - CoaBS

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Én is így voltam vele, mert YA végett távol áll tőlem, de a thriller meg a gyengém, így léptem egyet előre és elolvastam, veszteni valóm nem volt, és még kellemesen is csalódtam.

      Köszönöm a gratulációt :)

      :*

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!