Beszámoló a XXV. Nemzetközi könyvfesztiválról

Egy korábbi bejegyzésemben már említettem, hogy idén, ha törik, ha szakad, elmegyek a Nemzetközi Könyvfesztiválra, ami az egyik legrangosabb könyves megmozdulás hazánkban. Így is történt, végül is a három napból az egyiken részt tudtam venni. Rengeteg impulzus ért a nap folyamán, aminek a következtében hulla fáradtan értem haza, de ezt egy percig sem bánom. A nap minden perce felejthetetlen élmény maradt. 

Két nappal az esemény után próbálom összeszedni a gondolataimat, és egy összegzést írni április 21-ről. Az utazás fáradalmaival nem fogok senkit sem terhelni, hiszen nagyon sokan érkeztünk az ország különböző részeiről, és épp emiatt nem kell ecsetelnem a több órás vonatozás szépségét. Viszont minden rosszban van valami jó is, bőven jutott idő az olvasásra. Útitársamul ezúttal Szabados Ágnes áprilisi könyvklubjának az ajánlott könyvét választottam, ami Guillaume Musso Holnap című regénye volt. 

Kalandos úton sikeresen egy-egy POKET zsebkönyv tulajdonosai is lettünk Judittal, a Pandalány olvas bloggerinájával. 
  • Csáth Géza:Egy ​elmebeteg nő naplója
  • Krúdy Gyula: Ady Endre éjszakái

Széll Kálmán téri POKET automata

POKET zsebkönyvek

Poketekkel a zsebünkben indultunk el a Millenáris Park felé, ahol megrendezésre került a XXV. Nemzetközi Könyvfesztivál. Elsőre be sem tudta fogadni a szemem, amit látam. Amerre elnéztem, csak embereket és könyveket láttam, és a belső térben még több embert és még több könyvet. Hihetetlenül gigantikus könyves megmozdulás részese lehettem. Minden helyszínt alaposan megnéztünk, beszereztünk jó pár könyvet és könyvjelzőt is. A Maxim Kiadó standjánál még éppen zajlott Szaszkó Gabriella dedikálása, így mi is szignóztattuk a regényeit. Az írónő a valóságos életben is nagyon kedves és beszédes.  Örömmel fogadta az olvasóit, szóba kerültek a Pennington-testvérek is. Megosztott velünk némi információt a készülő zárókötetről, ami az idei év második felében kerül a könyvesboltok polcaira. 


Korábbi üzenetváltásoknak köszönhetően lehetőségem nyílt rá, hogy találkozzam a Pulcsiban alszom írónőjével is a Menő Könyvek standjánál. Blankával váltottunk pár szót az első regényéről, ami mélyen megérintett engem, ugyanis korunk egyik legnagyobb problémájáról írt ebben. Faggattam kicsit a jövőbeni terveiről is. Hamarosan megtudjuk, mikor és milyen témában lep meg bennünket a fiatal tehetség. 


A délelőtt folyamán még beültünk egy előadásra is, ami a Workshop könyves bloggereknek – Minden, amit a jó könyvkritikáról tudni akartál! címet viselte. Az előadást a Twister Media egyik munkatársa tartotta. Javarészt olyan információkat hallottam, amit már korábbi ismereteimnek köszönhetően tudtam, de emellett jó pár új kompetenciával is gazdagodtam: 
  • Kiadói elvárások.
  • A bejegyzéseknek a minősége és terjedelme.
  • Kikkel dolgoznak együtt szívesen a kiadók?
  • stb. 

Workshop könyves bloggereknek

A nap másik fénypontja, hogy végre személyesen is találkozhattam Judittal és Alexával, akikkel közel három éve levelezek a moly.hu oldalnak köszönhetően. Egyszóval a Könyvfesztivál egyfajta blogger találkozóvá is kinőtte magát. Figyeljük egymás munkáját, megbeszéljük online a könyves élményeinket, de teljesen más érzés, amikor ezt szemtől szemben tudjuk megtenni. Köszönöm mindenkinek, aki eredményessé tette a napomat.

Jövőre ugyan itt találkozunk! 

~ Adry ~ 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!