Elizabeth Bard: Ebéd Párizsban

Nagyon szeretek olyan könyveket olvasni, aminek a helyszíne Párizs (vagy érintőlegesen vagy akár az egész történet ott játszódik) Nagy álmom egyszer elmenni Párizsba! Az álmok arra vannak, hogy megvalósítsuk őket. 



Ez a könyv is így került a kezembe, hogy megláttam a Párizs szót a címében és addig-addig kacsintgatott rám, amíg levettem a polcról és hazavittem elolvasni. 😄 

Rengeteget olvastam a párizsi bohém életről, a Moulin Rouge világáról, innentől nem volt kérdés, hogy a beleszerettem ebbe a városba. 



Ebéd Párizsban - Szerelmi történet receptekkel
Sanoma Kiadó, 2012.
336 oldal

Fülszöveg:

Egy ​párizsi hétvége alkalmával Elizabeth Bard együtt ebédelt egy sármos franciával – és soha többé nem tért haza. 
Vajon szerelem volt első látásra? Vagy az volt a döntő mozzanat, hogy a kés könnyedén siklott keresztül a pavé au poivre-on, és a hús rózsaszín leve étvágygerjesztően folyt rá a vajas borsmártásra? Az Ebéd Párizsban egy fiatal amerikai nő két szenvedélyes – újdonsült kedveséhez és a francia konyhaművészethez fűződő – szerelmi viszonyának hiteles krónikája. Elizabeth, miután fogja magát és új életet kezd a világ legromantikusabb városában, lelkesen veti bele magát a nyüzsgő piacok, a hangulatos bisztrók és a nádszálvékony femmes fatales-ok világába. Megtanulja, hogyan kell halat pucolni (ebben Jane Austen siet a segítségére), mindent elkövet, hogy leküzdje az időnként rátörő honvágyat (ehhez a csokoládéfelfújtat kell bevetnie), és belehabarodik a hentesébe (aki Matt Dillon kiköpött mása). Elizabeth rájön, hogy minél mélyebbre merül a francia konyhaművészetben, annál könnyebb megértenie Párizst. 
Felfedezi, hogy a francia kultúra nem sokban különbözik az érett sajttól – a kérges külső lágy, pikáns belsőt takar.


Nem volt egy limonádé olvasmány!

Azt kaptam a könyvtől amit vártam, se többet se kevesebbet. Az első oldalaktól sejtettem, hogy egy a valóságtól elrugaszkodott szerelmi történetet olvashatok (olvashattam) Egy amerikai nő álmai férfiját Párizsban találja meg, és ennek a kapcsolatbak a kibontakozását és beteljesedéstét "izgulhattam" végig. Viszont nagyon zavartak a receptek (tudom a könyv címében is benne volt hogy receptekkel lett fűszerezve az izgalom), megtörte az olvasási élményt. Ezzel nem akarom senkinek sem a kedvét elvenni a könyvtől, lehet másnak meg pont ez adja meg azt a pluszt amitől tökéletes lesz a mű. 

Mindennapi problémák jelennek meg a könyvben, amin sokan elgondolkodhatunk. Milyen is lehet az élet egy idegen országban, egy másik kultúrában távolt a családtól a barátoktól, a védelmet adó megszokott léttől, munkát találni sem könnyű feladat egy idegen országban, még ha az Párizs is. Ezeket az éppen nem apró gondokat kibírja-e a friss kapcsolat (házasság) vagy éppen ennek köszönhetően érkezik az újabb pofon az élettől? Olvassátok el Elizabeth Bard Ebéd ​Párizsban című könyvét és megkapjátok a választ minden olyan kérdésetekre, hogy egy férfiért érdemes-e ekkora áldozatot vállalni! 


Összességében tetszett a könyv, de nem lett kedvencem, még Párizs miatt sem. Elgondolkodtató volt számomra!



Köszönöm szépen!
@adrykacska



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Roxforti házak története

Borsa Brown: A ​férj prostija

Az internetnek hatalma van! || Csabai Márk: Nem mondhatsz nemet!